Covid-19 virus အား Biblical Ethics မွ ဘယ္လို နားလည္ႏိုင္မလဲ?

အခုဆို ကြ်န္ေတာ္တို႔ US မွာလဲ ကို႐ိုနာ ဗိုင္းရတ္စ္ပ်ံ႕ပြားမႈဟာ တဟုန္ထိုးျမင့္တက္လာေနလ်က္ရွိတယ္။ ထို႔အတူ ကြ်န္ေတာ္တို႔ ခရစ္ယာန္ ယံုၾကည္သူေတြထဲမွာလဲ ကို႐ိုနာဗိုင္းရတ္စ္ေၾကာင့္ ခရစ္ယာန္ နီတိ နဲ႔ ယံုၾကည္ျခင္းဆိုင္ရာမ်ားၾကား၌ ေမးခြန္းထုတ္စရာမ်ား ၾကံဳေတြ႕လာေနတယ္။ ဥပမာ- COVID-19 ေၾကာင့္

- အသင္းေတာ္ စည္းေဝးျခင္းေတြ ဖ်က္ၾကမလား? ဖ်က္ရင္ ဘုရားကို မယံုၾကည္ရာ ေရာက္မလား? 
- မယံုၾကည္သူ လူထုဝန္းက်င္ထဲ ဧဝံေဂလိေဟာေျပာမႈေတြ ဖ်က္ၾကမလဲ? ဖ်က္ရင္ ခရစ္ေတာ္ရဲ႕ မဟာေစခိုင္းခ်က္ ႏုတ္ကပတ္တရားကို မလိုက္နာရာ ေရာက္မလား? 
- ဖ်ားနာသူ ယံုၾကည္သူေတြကို သြားေရာက္ေမတၱာျပ ဆုမေတာင္းေပးေတာ့ဘူးလား? ဒါဆို ကိုယ္ႏွင့္ စပ္ဆိုင္သူကို ကိုယ္ႏွင့္မွ်ခ်စ္ ဆိုတဲ့ က်မ္းစကားနဲ႔ ဆန္႔က်င္ေနၿပီလား? 

အစရွိသျဖင့္ ယံုၾကည္ျခင္းႏွင့္ လက္ေတြ႕ ခရစ္ယာန္ နီတိ ၾကား၌ ဒြိဟျဖစ္စရာမ်ား ၾကံဳေတြ႕ေနရလ်က္ရွိတယ္။ 

ဒါဆို ဒီေမးခြန္းမ်ားႏွင့္ပက္သက္ၿပီး သမၼာက်မ္းစာက ဘာေျပာသလဲ? Biblical Ethics ကေန ဘယ္လို နားလည္ က်င့္ေဆာင္ၾကမလဲ!
ကြ်န္ေတာ္ ေလ့လာမိတာကို ေဆြးေႏြးပါ့မယ္။

Biblical Ethics မွာ အဓိကအားျဖင့္ ေထာင့္ (၄) ေထာင့္ရွိတယ္။ Motive/Means/Results/and Consequences တို႔ျဖစ္ပါတယ္။ ခရစ္ယာန္ နီတိဆိုင္ရာ issues တိုင္းကို ဒီေထာင့္ (၄)ေထာင့္ကေနၾကည့္ၿပီး သမၼာက်မ္းေဘာင္အတြင္းကေန ဆန္းစစ္ ဖြင့္ဆိုေဖာ္ထုတ္အေျဖညႇိယူရျခင္းျဖစ္တယ္။ 

(၁) COVID-19 ေရာဂါကူးစပ္ခံေနရလွ်င္ ဘုရားေက်ာင္းသြားသင့္သလား? ဘုရားေက်ာင္းကေရာ္ ထိုသူကို လက္ခံသင့္ပါသလား ? 
ဒါကို Biblical Ethics ကေန ဘယ္လို ႐ွဳ႕ျမင္မလဲ? 

ေရာဂါရွိမွန္း သိသိနဲ႔သြားတာလား? မသိဘဲနဲ႔သြားတာလား? အသင္းေတာ္ကေရာ္ သိသိနဲ႔ လက္ခံတာလား? မသိဘဲ လက္ခံတာလား? 

ဒီေမးခြန္းေတြကို ေသျခာဆင္ျခင္ၾကည့္ပါ 
Motive/means/results/consequences တို႔ရဲ႕သက္ေရာက္မႈေတြကိုေတြ႕ရလိမ့္မယ္။

COVID-19 ရွိေနသူ ဘုရားေက်ာင္းသြားရျခင္း

motive က - ဘုရားကို ဝတ္ျပဳဖို႔ ျဖစ္တယ္
Means က - ၾကည့္စမ္း ဖ်ာနားေနရင္ေတာင္ ဝတ္ျပဳမပ်က္ရွာဘူး ယံုၾကည္ျခင္း ႀကီးလိုက္တာလို႔ အဓိပၸာယ္ထြက္တယ္... 

Motive and means (၂) ခုလံုးေကာင္းေနတယ္

ဒါေပမဲ့ motive မွန္တိုင္းကေရာ္ means အေကာင္းထြက္ေနလဲဘဲ results and consequences ေကာင္းေတြ ျဖစ္ေပၚေစသလား? 

သမၼာက်မ္းစာမွာ motive နဲ႔ means ေကာင္းေနရင္လဲဘဲ results and consequences ေကာင္းေတြမျဖစ္လာတဲ့ biblical narratives ေတြအမ်ားႀကီးရွိပါတယ္။ 

ဥပမာ- ကာဣန ပူေဇာ္သကၠာလိုမ်ိဴး
Motive - ဘုရားကို ယဇ္ပူေဇာ္တယ္
Means - ကိုယ့္ထဲက အေကာင္းဆံုး ဘုရားကို ပူေဇာ္တယ္

ဒါေပမဲ့ 
Results က - ဘုရားရဲ႕ ျငင္းပယ္ျခင္းခံရတယ္
Consequences က - ညီအစ္ကိုအခ်င္းခ်င္းျပန္သတ္တဲ့အထိျဖစ္လာတယ္

ဆိုလိုတာက Biblical Ethics အရ COVID-19 ရွိေနသူဟာ ဘုရားေက်ာင္းသြားမယ္ဆိုရင္ သူ႔ရဲ႕ motive/means မွန္ေနလဲ results/consequences က မေကာင္းေစျပန္ပါဘူး။

ဒါေၾကာင့္ ဒီ issues ကို Biblical Ethics ကေန႐ွဳ႕ျမင္ဆင္ျခင္ႏိုင္မွသာလွ်င္ ယံုၾကည္ျခင္းႏွင့္ လက္ေတြ႕ဘဝ ခရစ္ယာန္ နီတိကို ႏွိုင္းညႇိျပီး balance ညီစြာ အသက္ရွင္ႏိုင္ေပမည္။ 

ဒါဆို COVID-19 ရွိသူ ဘုရားေက်ာင္းသြားသင့္သလား? ဒီေမးခြန္းကို Biblical Ethics ကေန ဘယ္လို ေျဖဆိုမလဲ? 

ဓမၼသစ္က်မ္းထဲမွာ ခရစ္ေတာ္က မိမိ၌ ျပဳေစလိုသည့္အတိုင္း သူတပါးအား ျပဳၾကေလာ့ ဟု မိန္႔ႁမြက္ထားတယ္။

ဆိုလိုတာက ခရစ္ယာန္ တစ္ေယာက္သည္ မိမိ right ရွိသည့္အတိုင္း မိမိႀကိက္သလို လုပ္ခြင့္ရွိတယ္ဆိုၿပီး မဆံုးျဖတ္သင့္ပါဘူး။ 
ဥပမာ- ကြ်န္ေတာ္ႏွာေခ်မယ္။ ႏွာေခ်ခ်င္လို႔ ႏွာေခ်ခြင့္ ရွိတယ္ဆိုၿပီး သူမ်ား မ်က္ႏွာမွာ ႏွာေခ်လို႔ မရပါဘူး။ ကိ္ုယ့္အခြင့္ရွိတယ္ဆိုၿပီး သူမ်ားကို ထိပါးလို႔မရပါဘူး။ 

ဒါေၾကာင့္ ၁ ေကာ ၆:၁၂ မွာ ခပ္သိမ္းေသာအရာကို လုပ္ခြင့္ right ရွိေနမယ္ဆိုရင္ေတာင္ မလုပ္သင့္ပါဘူးတဲ့။ ဆိုလိုတာက ခရစ္ယာန္ ဆိုတာ တစ္ဦးတစ္ေယာက္တည္း ျဖစ္ျခင္းမဟုတ္ပါဘူး။ ခရစ္ေတာ္ရဲ႕ အဂၤါေတာ္ႏြယ္သားဝင္ ျဖစ္ျခင္းျဖစ္တယ္။ ကိ္ုယ္ရဲ႕ right က တျခား အဂၤါေတာ္ႏြယ္သားဝင္ ယံုၾကည္သူအခ်င္းခ်င္းကို ထိခိုက္ေစႏိုင္သည့္အရာ ျဖစ္ေနမယ္ဆိုလွ်င္ သင္မလုပ္သင့္ပါဘူး။ 
ထို႔နည္းတူစြာ တျခား အဂၤါေတာ္ႏြယ္သားဝင္က သူ႔ right ရွိလို႔ သူလုပ္တာ ကိုယ္အပါအဝင္ တျခား သူမ်ားကိုပါ ထိခိုက္ေစမည့္အရာဆိုလွ်င္ သင္လဲ ႏွစ္ၿမိဳ႕ ႏိုင္မည္မဟုတ္ပါဘူး။ 

ထို႔ေၾကာင့္ ခရစ္ေတာ္က ကိုယ္၌ သူတပါး ျပဳေစလိုသည့္အတိုင္း သူတပါးအားျပဳပါတဲ့။ ကိုယ္လဲ COVID-19 မကူခံခ်င္သလို သူတပါးအားလည္း COVID-19 မကူးစပ္ေစေအာင္ မိမိ၏ သြား၊လာ၊ အျပဳအမူ သတိျပဳဆင္ျခင္ရပါ့မယ္။ 

ဒါေၾကာင့္ ကြ်န္ေတာ့္မွာ COVID-19 ဗိုင္းရပစ္ရွိေနလွ်င္ ဘုရားေက်ာင္းသြားမွာမဟုတ္သလို.... COVID-19 ရွိေနသူသည္လည္း ဘုရားေက်ာင္းသို႔မလာသင့္ဘူးလို႔ဘဲ ကြ်န္ေတာ္ခံယူတယ္။ 

ကြ်န္ေတာ္ နားလည္တဲ့ သမၼာက်မ္းစာထဲကအေျဖတစ္ခုကေတာ့ သုတၱံက်မ္း 19:2 ျဖစ္တယ္။ "Desire without knowledge is not good” (စိတ္ဝိညာဥ္သည္ ပညာအတတ္မရွိဘဲ မေနေကာင္း။)  

ဆိုလိုတာက ဘုရားေက်ာင္းသြားခ်င္တဲ့ Desire (motive/means) က ေကာင္းပါတယ္...သို႔ေသာ္ without knowledge is not good လို႔ ဆိုထားေလေတာ့ တနည္းအားျဖင့္ results and consequences မေကာင္းေစေနေသာေၾကာင့္ ကိုယ့္ကိုကိုယ္ဆင္ျခင္ထိန္းခ်ဳပ္တာဟာ ေကာင္းပါတယ္။ 

တကယ္လို႔ ကြ်န္ေတာ့မွာ COVID-19 ရွိတယ္ဆိုလွ်င္ ကြ်န္ေတာ္ ဘုရားေက်ာင္းမသြားေတာ့ဘူး။ ကြ်န္ေတာ့ motive က ကြ်န္ေတာ့ အားျဖင့္ သူမ်ားကို မကူးစပ္ေစဖို႔အတြက္ျဖစ္တယ္။ ဒါဆို means က ဘုရားေက်ာင္းမသြားလို႔ ဒါကို ယံုၾကည္ျခင္း မရွိသူလို႔ သီအိုရီ ဆြဲၾကမလား?
Results and consequences က ဘာေတြျဖစ္မလဲ?

ကြ်န္ေတာ္ နားလည္တာက သမၼာက်မ္းစာမွာ အႏူေရာဂါစြဲကပ္ေနသူဟာ ၿမိဳ႕ျပင္မွာ ေနရသလို... ဥတုေရာက္ေနတဲ့ အမ်ိဳးသမီးနဲ႔ လိင္ဆက္ဆံမိသူ... အစရွိေသာသူမ်ားဟာလဲ ဗိမၼာန္ေတာ္၌ ဝတ္ျပဳစည္းရံုးခြင့္မရွိပါဘူး။ ဝတ္ျပဳခြင့္မရွိလို႔ ဘုရားက အဆင့္တန္းခြဲျခားသူ ျဖစ္တယ္ဆိုၿပီး သေတမတ္ ေကာက္ခ်က္ခ်လို႔မရပါဘူး။ ဒီလိုတားျမစ္ထားရျခင္းဟာ လူ႔အသိုင္းအဝိုင္း လူမႈ့ ဥႆံု သဟဇာတ သုခ အေရး humanity’s holistic well-being အတြက္သာလွ်င္ျဖစ္တယ္။ 

(ဝတ္ျပဳရာ ၁၇-၂၆) ထိ ဖတ္ၾကည့္မယ္ဆိုရင္ ဘုရားကေန လူကို holistic well-being ရွိဖို႔ရန္အတြက္ စင္ၾကယ္ျခင္းဆိုင္ရာ နည္းဥပေဒသတရားမ်ားကို ျပဌာန္းထားတယ္။ ဒီ ျပဌာန္းခ်က္ေတြကိုၾကည့္က 
- တစ္ကိုယ္ရည္ ကိုယ္ကာယ သန္႔ရွင္းစင္ၾကယ္ျခင္း ႏွင့္ က်မ္းမာေရး ဆိုင္ရာနည္းဥပေဒမ်ား ။ ဥပမာ- (လက္၊ေျခ၊ကိုယ္ခႏၶာ၊အဝတ္အစား ေဆးေၾကာ သန္႔စင္ခိုင္းျခင္းႏွင့္ အေသေကာင္ ညစ္ညဴးေသာအရာမ်ား မတို႔မထိ မစားေသာက္ေစျခင္း)
- မိမိ ပတ္ဝန္းက်င္ သန္႔ရွင္းသာယာေရးဆိုင္ရာတရားမ်ား။ ဥပမာ - က်င္ႀကီး က်င္ငယ္ စြန္႔ျခင္းဆိုင္ရာ နည္းနာမ်ား 
အစရွိေသာ လူမူ႔၊ စီးပြား၊ ဝိညာဏ နည္းဥပေဒသဆိုင္ရာ တရားမ်ားျဖစ္တယ္။

ထိုတရားမ်ားအား အဘယ့္ေၾကာင့္ ဘုရားသည္ ပညတ္ ထားရပါသလဲ? 
လူသားမ်ား ေရာဂါဘယ ကင္းေဝး က်န္းမာျပီး ဥႆံု သဟဇာတ သုခ အဖ်ာဖ်ာႏွင့္ျပည့္ဝဖို႔ရန္အတြက္ျဖစ္တယ္။ 

ဆိုလိုတာက လူႏူ၊ဖ်ားႏွာ နာမက်န္းျဖစ္သူ၊ မသန္႔ရွင္းသူ တို႔ဟာ ဗိမၼာန္ေတာ္ကို ဝင္ခြင့္မရပါဘူး။ ဒီတားျမစ္ခ်က္ဟာ လူမႈ့ဝန္းက်င္ ဥႆံု သုခ အေရးအတြက္ျဖစ္တယ္။ 
ဒါကို ဓမၼသစ္က်မ္းက ethics နဲ႔ ညိလိုက္မယ္ဆိုရင္ လူသည္ တစ္ဦးတစ္ေယာက္တည္းမဟုတ္၊ အသိုက္အျမံဳ လူ႔ေဘာင္ ဝန္းက်င္၌ အသက္ရွင္ေနရပါေသာေၾကာင့္ မိမိအခြင့္ရွိသည့္အတိုင္း ျပဳလုပ္သင့္သည္မဟုတ္၊ လူ႔ေဘာင္ဝန္းက်င္ႏွင့္ ယံုၾကည္သူ အဂၤါေတာ္ႏြယ္ဝင္ျခင္း အခ်င္းခ်င္းအက်ိဳးအဖို႔အလို႔ငွာသာလွ်င္အသက္ရွင္သင့္ပါတယ္လို႔ ကြ်န္ေတာ္ ခံယူပါတယ္။

(၂) ဒါဆို COVID-19 ရွိေနသူထံ ဓမၼဆရာမ်ား သြားေရာက္ ဆုေတာင္းေပးသင့္သလား? 

ဒီေမးခြန္းက ဓမၼဆရာတစ္ေယာက္ရဲ႕ personal biblical ethical stand နဲ႔ဆိုင္ေသာ ေမးခြန္းျဖစ္တယ္။

တကယ္လို႔ ကြ်န္ေတာ့္မွာ COVID-19 ရွိေနရင္ ဓမၼဆရာေတြ လာဆုေတာင္းေပးဖို႔ ေတာင္းဆိုမွာမဟုတ္သလို ဆရာေတြ မလာလဲဘဲ ကြ်န္ေတာ္ ဝမ္းနည္းေနမွာ မဟုတ္ဘူး၊ နားလည္ေပးလို႔ရတယ္။ 

ဒါေပမဲ့ ကြ်န္ေတာ့အသင္းသားက COVID-19 ျဖစ္ေနတယ္ဆိုပါစို႔! ကြ်န္ေတာ္ ဓမၼဆရာတစ္ေယာက္က ဘာလုပ္မလဲ? ဒါကေတာ့ ကြ်န္ေတာ့ရဲ႕ personal ethical standing ျဖစ္တယ္။

ကြ်န္ေတာ္ လက္ခံတာကေတာ့ သမၼာက်မ္းစာမွာ ေဖာ္ျပထားတဲ့အတိုင္းဘဲ ေကာင္းေသာ သိုးထိန္းဟာ သိုးေတြအတြက္ မိမိအသက္ကိုပင္စြန္႔ၿပီး ျခေသၤ့၊က်ား အႏၲာရယ္ေတြကေန ကယ္တင္တတ္သကဲ့သို႔ 
ကြ်န္ေတာ္ကေတာ့ COVID-19 ျဖစ္ေနသူ အသင္းသားထံ ေမတၱာျပ သြားေရာက္ဆုေတာင္းေပးမည္သာျဖစ္တယ္။ ဒီလိုေျပာလို႔ blind faith/ foolishness ဆိုၿပီး မယူစေစခ်င္ဘူး။ ခရစ္ေတာ္ ေျပာတဲ့ ေႁမြလိုလိမၼာ၊ ခ်ိဳးငွက္လို အဆိပ္ကင္း.... ဆိုသည့္ သတိအလိမၼာ ဉာဏ္နဲ႔ေတာ့ ေမတၱာျပျခင္းကို ကြ်န္ေတာ္ ဆိုလိုတာျဖစ္တယ္။

သမၼာက်မ္းစာမွာ မည္သည့္အမႈကို ျပဳေသာ္လည္းေကာင္း ခပ္သိမ္းေသာ အမႈအရာတို႔ကို "ဘုန္းေတာ္အဖို႔အလို႔အငွာျပဳပါ"တဲ့... 
ကြ်န္ေတာ္တို႔ရဲ႕ personal ethical decision တိုင္းဟာ ဘုန္းေတာ္အတြက္ျဖစ္ရပါ့မယ္။ 
COVID-19 ရွိသူထံ သြားဆုေတာင္းေပးတယ္ 
ကိုယ္နာမည္ႀကီးဖို႔ထက္ ဘုရား၏ ၿငိမ္သက္ျခင္းကို မွ်ေဝခံစား ျမင္ေတြ႕ေစဖို႔အတြက္သာျဖစ္သင့္ပါတယ္။
 
ထို႔အတူ ကြ်န္ေတာ္တို႔ရဲ႕ personal ethical decision တိုင္းဟာလဲ ”သမၼာသတိရွိျခင္း" "ကိုယ့္ကိုကိုယ္သိျခင္းအရာမွာ စင္ၾကယ္ျခင္း" အစရွိေသာ္ ဓမၼဉာဏ္အေပၚမွာ အေျချပဳ၍ ဆံုးျဖတ္ျပဳလုပ္သင့္ပါတယ္။

ထို႔ေၾကာင့္ ကြ်န္ေတာ့ရဲ႕ ရပ္တည္ခ်က္သည္
- COVID-19 စြဲကပ္ေနေသာ အသင္းသားမ်ားထံ သြားေရာက္ ဆုေတာင္းေပးပါမည္။
- လာေရာက္ ဆုမေတာင္းေပးႏိုင္သည့္ ဆရာမ်ားအားလည္း အဆိုးျမင္ျခင္းမ်ားလဲ မရွိသင့္သလို 
- သြားေရာက္ ဆုေတာင္းေပးႏိုင္ျခင္းေၾကာင့္လဲ ကိုယ္သာလွ်င္ သာ၍ ဝိညာဥ္သေဘာႀကီးထြားသူအျဖစ္ ဝိညာဥ္မာန ရွိဖို႔လဲ မျဖစ္သင့္ပါဘူး။ 
- ျပဳေလသမွ်ဟာ ဓမၼဉာဏ္ကိုအေျချပဳ၍ ဘုန္းေတာ္အက်ိဳးအဖို႔အလို႔ငွာသာလွ်င္ျဖစ္ေၾကာင္း ကြ်န္ေတာ္ခံယူပါတယ္။ 

အားလံုး ထာဝရဘုရား၏ အေတာင္ေတာ္အရိပ္ေအာက္၌ လံုျခံဳစြာေနရ၍ ၿငိမ္ဝပ္ျခင္းခ်မ္းသာခံစားရၾကပါေစေသာ္

အမႈေတာ္၌

Your servant, 
Zau Bawk. Maran

Comments

Popular posts from this blog

သိပၸံ ႏွင့္ ဓမၼ​ဒႆနိက (မိတ္ဆက္)

#ထင္ရွားစြာဆုံးမျပစ္တင္ျခင္း

ခရစ်ယာန်သမိုင်းမှ အသုံးပြုခဲ့တဲ့ ငါးသင်္ကေတ