ဝိဥာဏ္ေရး ႏွင့္ အမႈေတာ္
နိဒါန္း
ဝိဥာဏ္ေရး(Spirituality) ဆိုသည္မွာ အဘယ္နည္း။ အမႈေတာ္ (Ministry) ဆိုသည္ကို မည္သို႔ နားလည္သနည္း။ ဤေဆာင္းပါးသည္ ခရစ္ယာန္အမ်ားစု နားလည္လက္ခံထားသည့္ အျမင္ႏွစ္ခု ျဖစ္သည့္ ဝိဥာဏ္ေရး ဟူေသာ နားလည္မႈ ႏွင့္ အမႈေတာ္ ဟူေသာ နားလည္မႈကို ျပန္လည္သုံးသပ္လိုျခင္း ျဖစ္ကာ အဆိုပါ နားလည္မႈ ႏွစ္ခု ဆက္စပ္ေနမႈကို ေဖာ္ျပလိုျခင္းျဖစ္ပါသည္။
ဝိဥာဏ္ေရး / ခႏၶာေရး
ဝိဥာဏ္ေရး ဟု ဆိုသည္ႏွင့္ ကျွန်ုပ်တို့ မည္သည့္ တိုင္းတာမႈျဖင့္ တိုင္းတာၾကသနည္း။ သမရိုးက် နားလည္မႈတြင္ ဝိဥာဏ္ေရး အားႀကီးသူ ဟု ဆိုသည္ႏွင့္ သာမာန္အားျဖင့္ ဘုရားပုံမွန္ ဝတ္ျပဳျခင္း၊ ဆုေတာင္းျခင္း၊ က်မ္းစာဖတ္ျခင္း၊ ဘာသာေရး ဓေလ့မ်ားကို ေမြ႕ေလ်ာ္ျခင္း အစရွိသည္တို႔ကို မပ်က္မကြက္ျပဳလုပ္သူမ်ားကိုသာ ၫႊန္ျပၾကလိမ့္မည္ ျဖစ္ပါသည္။ တနည္းအားျဖင့္ လူ႕ေဘာင္ ပတ္ဝန္းက်င္တြင္ ျဖစ္ပ်က္ေနသည္မ်ားကို လ်စ္လ်ဴရႈကာ မိမိႏွင့္ ဘုရားအၾကားဆက္သြယ္မႈ ကို ဦးစားေပးသည့္ တစ္သီးပုဂၢလဆန္မႈကို ဝိဥာဏ္ေရး အားႀကီးသည္ ဟု သတ္မွတ္တတ္ၾကပါသည္။
ထို႔အျပင္ သမရိုးက် နားလည္ေသာ ဝိဥာဏ္ေရးနားလည္မႈတြင္ ဒြိဂုဏ္ ခြဲျခားျခင္း ရွိေနပါသည္။ ဝိဉာဏ္ေရး ဆိုသည္မွာ ေလာကီအေရး မဟုတ္ဘဲ ေလာကုတၱရာ အေရးကိစၥ သာျဖစ္သည္။ ဝိဉာဏ္ေရးဆိုသည္မွာ ျဖစ္တတ္ပ်က္တတ္ေသာ ခႏၶာအေရးထက္ ပိုမို ျမင့္ျမတ္ ပါသည္ ဟူေသာ နားလည္မႈပင္ ျဖစ္ပါသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ဤေလာကတြင္ ျဖစ္ပ်က္ေနမႈမ်ားသည္ ဝိဥာဏ္ ႏွင့္ မဆိုင္ဘဲ က်မ္းစကားကို ကိုးကားရေသာ္ ဇာတိအေရး သာျဖစ္သည္။ မိမိႏွင့္ ဘုရားသခင္ ဆက္သြယ္မႈသည္သာ အေရးပါသည္ ဟူေသာ အျမင္ျဖစ္ပါသည္။
ေလာကတြင္ မတရားမႈမ်ား၊ မေကာင္းမႈမ်ား ေရာဂါဘယမ်ား စသည္တို႔ကို ႀကဳံေတြ႕လာရေသာအခါ ဤေလာကသည္ မိမိတို႔ႏွင့္မဆိုင္ စာတန္၏ လုပ္ရပ္မ်ားသာျဖစ္ေၾကာင္း နားလည္ၾကပါသည္။ မိမိတို႔သည္ အဆိုပါ အေျခအေနမ်ား၏ အထက္တြင္ ရွိေနသူမ်ားအျဖစ္လက္ခံကာ အဆိုပါအေျခအေနမ်ားကို ထားခဲ့ကာ ဘုရားႏွင့္ တစ္ဦးခ်င္း၊ အုပ္စုလိုက္ မိတ္သဟာရဖြဲ႕ ဆက္ႏြယ္မႈမ်ားကို ဝိဥာဏ္ေရးဟု သမရိုးက်အျမင္က နားလည္လက္ခံၾကပါသည္။
ထို႔ေၾကာင့္ ေယ်ဘဴယ်အားျဖင့္ ခရစ္ယာန္အမ်ားစု နားလည္ေသာ ဝိဥာဏ္ေရးကို ေကာက္ခ်က္ဆြဲေသာ္ အခ်က္သုံးခ်က္ေတြ႕နိုင္ပါသည္။ ဝိဥာဏ္ေရးသည္ တစ္သီးပုဂၢလ ဆန္ပါသည္။ ဝိဥာဏ္ေရးသည္ ဒြိဂုဏ္ခြဲျခားသတ္မွတ္ပါသည္။ ဝိဥာဏ္ေရးသည္ ဤေလာက ႏွင့္ မဆိုင္ေသာ အျခားေသာေလာက၊ အျခားေသာ ေကာင္းကင္ကို ေမွ်ာ္ကိုးပါသည္။
အရာအားလုံးႏွင့္ႏွီးႏြယ္ေနေသာသက္ရွိ
မည္သည့္အရာကို လူ ဟု ဆိုနိုင္သနည္း။ လူ ဟု ဆိုရာတြင္ ခႏၶာကိုယ္ (Body) ကို သာၫႊန္းဆိုပါသလား။ သို႔မဟုတ္ ဝိဥာဏ္ (Spirit)ကိုသာ ၫႊန္းဆိုပါသလား။ခရစ္ယာန္နားလည္မႈသည္ ဂရိအေတြးအေခၚ လႊမ္းမိုးေနျခင္းေၾကာင့္သာ လူ ဟုဆိုရာတြင္ ဝိဥာဏ္သာ ေကာင္းမြန္ၿပီး ခႏၶာသည္ ပုပ္ပ်က္တတ္ဟု ဒြိဂုဏ္ခြဲျခားသတ္မွတ္ၾကျခင္းျဖစ္ပါသည္။
စင္စစ္ လူ ဟု ဆိုရာတြင္ ဥႆုံသေဘာ ေဆာင္ပါသည္။ ခႏၶာ-ဝိဥာဏ္ အားလုံးအက်ဳံးဝင္လ်က္ရွိၿပီး ခႏၶာက်န္းမာျခင္းသည္လည္း ဝိဥာဏ္ သေဘာႏွင့္ ဆက္စပ္လ်က္ရွိပါသည္။ ထို႔အျပင္ လူသည္ တစ်သိီးပုဂ္ဂလ ရပ္တည္၍မရဘဲ လူအခ်င္းခ်င္း၊ လူႏွင့္ သတၱဝါ၊ လူႏွင့္သဘာဝ အျပန္အလွန္ မွီခို၍ ရပ္တည္ေနရေသာ သက္ရွိျဖစ္ပါသည္။ ဝိဥာဏ္သည္ ခႏၶာမရွိဘဲ မျဖစ္နိုင္သကဲ့သို႔ ခႏၶာသည္လည္း ေရ၊ေလ၊ေျမ သဘာဝ အျခားေသာ သက္ရွိသက္မဲ့ မရွိဘဲ မရပ္တည္နိုင္ေပ။
ထို႔ေၾကာင့္ ဝိဥာဏ္ေရးဟု ဆိုရာတြင္လည္း ဝိဥာဏ္၏ အေရးတစ္ခု၊ မိမိႏွင့္ ဘုရားအၾကား ဆက္ႏြယ္မႈတစ္ခု၊ ေလာကုတၳရာ အေရးသာ မဟုတ္ဘဲ အားလုံးႏွင့္ ဆက်စပ်လွှမ်းခြံုလျက်ရှိသော အေရးသာျဖစ္ပါသည္။ ဝိဥာဏ္ေရးသည္ ဘာသာေရး နယ္ပယ္ကိုေက်ာ္လြန္လ်က္ အရာအားလုံး နယ္ပယ္အားလုံးတြင္ သက္ေရာက္လ်က္ရွိေသာ အေရးအရာျဖစ္ပါသည္။
လူသား (သိပၸံသေဘာ ႏွင့္ ဓမၼသေဘာ)
သက္ရွိအရာအားလုံးသည္ မည္သို႔ စတင္ခဲ့သနည္း။ ကျွန်ုပ်တို့၏ စၾကဝဠာႀကီး မည္သို႔အစျပဳခဲ့သနည္း။ သိပၸံသေဘာအရ စၾကဝဠာႀကီးသည္ ဂတ္စ္အစိုင္အခဲႀကီး ေအးခဲလာရာမွ ၾကယ္ႀကီးျဖစ္ေပၚလာၿပီး ဟိုက္ဒရိုဂ်င္ဓာတ္ေငြ႕မ်ား ထြက္ေပၚလာကာ ထိုမွတစ္ဆင့္ ဟီလီယံဓာတ္ေငြ႕မ်ား ျဖစ္ေပၚလာပါသည္။ ၾကယ္မ်ားေအးခဲလာေသာအခါ ဟီလီယံမ်ားႏွင့္ ဓာတ္ျပဳရာမွ ကာဘြန္ အက္တမ္မ်ား ထြက္ေပၚလာပါသည္။ ထိုမွတစ္ဆင့္ၿပီး တစ္ဆင့္ နိုက္ထရိုဂ်င္၊ ေအာက္ဆီဂ်င္ မ်ားႏွင့္ စၾကဝၤဠာႀကီး အစျပဳခဲ့ကာ လူသာမ်ားအျဖစ္ တည္ရွိလာခဲ့ရျခင္းျဖစ္ပါသည္။ တနည္းအားျဖင့္ သက္မဲ့ အရာမ်ား inorganic matter မွ တစ္ဆင့္ၿပီးတစ္ဆင့္ သက္ရွိ organic matter အဆင့္သို႔ တစ္ျဖည္းျဖည္း ဆင့္ကဲျဖစ္လာရျခင္းEvolution ျဖစ္ပါသည္။
ဓမၼသေဘာအရ inorganic မွ organic evolution နားလည္မႈကို ဟီဘ႐ူး ေရခံေျမခံတြင္လည္း ေတြ႕နိုင္ပါသည္။ ကမၻာဦးက်မ္း ၂:၇ တြင္ လူသည္ ေျမႀကီးမွ ထြက္ေပၚလာေၾကာင္း (လူသား အာဒမ္ သည္ အဒမ္မာ ဟု ေခၚေသာ ေျမႀကီးမွ ထြက္ေပၚလာျခင္း) မွတ္တမ္းတင္ထားသည္ကို ၾကည့္ျခင္းျဖင့္ သိပၸံမွ နားလည္ေသာ ဆင့္ကဲျဖစ္စဥ္သေဘာသည္ ဘာသာေရးနယ္ပယ္တြင္လည္း သက္ေရာက္မႈရွိေၾကာင္းကို ေတြ႕နိုင္ပါသည္။
သိပၸံသေဘာအရ လူသား သည္ တစ္ျခားေသာ သတၱဝါမ်ားကဲ့သို႔ ဆင့္ကဲေျပာင္းလဲရာတြင္ ႏွေးေကြးစြာ ေျပာင္းလဲေနျခင္းမဟုတ္ဘဲ လ်င္ျမန္စြာဆင့္ကဲေျပာင္းလဲေနပါသည္။ အဘယ္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ အျခားေသာ သက္ရွိမ်ားကဲ့သို႔ မ်ိဳးရိုးဗီဇေျပာင္းလဲ ေနျခင္း genetic evolution တစ္ခုတည္းမဟုတ္ဘဲ စိတ္ပိုင္းဆိုင္ရာ အသိဥာဏ္ပိုင္းဆိုင္ရာပါ တိုးတက္ေျပာင္းလဲ ေနျခင္းေၾကာင့္ျဖစ္ပါသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ လူသားသည္ တစ္ဆင့္ၿပီးတစ္ဆင့္ (ဘာသာစကား၊ ဘာသာေရး၊ လူမႈဘဝ) တိုးတက္လာရျခင္းျဖစ္ပါသည္။ လူသားသည္ မိမိကိုယ္ကို သိလာနိုင္ျခင္း၊ အျခားေသာ မိမိထက္ အသိစြမ္းရည္ျမင့္ေသာအရာမ်ားကို သိလာနိုင္ျခင္း ျဖစ္ပါသည္။
ဓမၼသေဘာအရ လူသားသည္ အျခားေသာ သက္ရွိမ်ားကဲ့သို႔ ဘုရားသခင္ ဖန္ဆင္းေသာ သတၱဝါျဖစ္ပါသည္။ (ကမၻာဦးက်မ္း ၁) ထိုနည္းတူစြာ လူသားသည္ ဘုရားသခင္ ဇီဝအသက္ မႈတ္သြင္းေပးခဲ့ေသာ သတၱဝါ ျဖစ္ပါသည္။ (ကမၻာဦးက်မ္း ၂) ထို႔ေၾကာင့္ လူသားသည္ အျခားေသာသတၱဝါမ်ားကဲ့သို႔ ႐ူပသတၱဝါ ျဖစ္သကဲ့သို႔ (physical being) တစ္ခ်ိန္တည္းတြင္ပင္ ဝိဥာဏသတၱဝါ (spiritual being) ျဖစ္ပါသည္။
သိပၸံသေဘာအရ လူသားသည္ သတၱဝါမ်ားထဲတြင္ အျမင့္ဆုံးျဖစ္လာရျခင္းမွာ မ်ိဳးရိုးဗီဇသာမက အသိဥာဏ္ စိတ္ေနစိတ္ထား ဆင့္ကဲေျပာင္းလဲနိုင္မႈေၾကာင့္ဟု ဆိုပါသည္။ ဓမၼသေဘာအရ လူသားသည္ အျခားေသာသတၱဝါမ်ားကဲ့သို႔ ႐ူပသတၱဝါ ျဖစ္ျခင္းသာမက ဝိဥာဏသတၱဝါ ျဖစ္ျခင္းေၾကာင့္ ျဖစ္ပါသည္။ မ်ိဳးရိုးဗီဇ မေျပာင္းလဲဘဲ စိတ္ေနစိတ္ထား အသိဥာဏ္ခ်ည္း ေျပာင္းလဲ၍ မရသကဲ့သို႔ ႐ူပသတၱဝါျဖစ္ျခင္း မဟုတ္ဘဲ ဝိဥာဏ သတၱဝါအျဖစ္ မျဖစ္နိုင္ေပ။ ထို႔ေၾကာင့္ ဝိဥာဏ္ေရး Spirituality ဟု ဆိုရာတြင္ တစ္သီပုဂၢလဆန္ျခင္း၊ ဒြိဂုဏ္ခြဲျခားျခင္း၊ မိမိ၏ မူရင္း inorganic matter ကို လ်စ္လ်ဴရႈျခင္း မ်ိဳး လုပ္ေဆာင္၍ ရသည့္ အရာမဟုတ္ေပ။
ဝိဥာဏ္ေရး ႏွင့္ သမၼာက်မ္းစာ
ဓမၼေဟာင္းတြင္ လူသား၏ သေဘာသဘာဝကို ဒြိဂုဏ္ျဖင့္ ေဖာ္ျပျခင္း မရွိဘဲ ဥႆုံသေဘာျဖင့္ နားလည္သည္ကို ေတြ႕နိုင္ပါသည္။ လူသားဟု ဆိုရာတြင္ ခႏၶာ ဝိဥာဏ္ခြဲျခားျခင္းမရွိဘဲ သတ္မွတ္ေခၚဆိုမႈ ေလးမ်ိဳးျဖင့္ သတ္မွတ္ခဲ့သည္ကို ေတြ႕ရပါသည္။ လူသည္ ထိေတြ႕ကိုင္တြယ္၍ရေသာ အရာ flesh- bsr or seer ျဖစ္ပါသည္။ လူသည္ ဘုရားသခင္မႈတ္သြင္းေသာ အသက္ ဝိဥာဏ္ breath- rah ျဖင့္ စြမ္းအင္ျပည့္ဝ လႈပ္ရွားေနေသာ သတၱဝါ ျဖစ္ပါသည္။ လူသည္ အသက္ရႈရန္ လည္ေခ်ာင္း throat- nepe ျဖင့္ အသက္ရွင္ လႈပ္ရွားေနေသာ သတၱဝါျဖစ္ပါသည္။ လူသားသည္ ႏွလုံးသား Heart- leb ရွိေသာ သတၱဝါျဖစ္ပါသည္။
ဤတြင္ အသက္ ဝိဥာဏ္ဟု ေဖာ္ျပရာ၌ သုံးေသာ rah ကို အက်ယ္နားလည္ရန္ လိုအပ္လာပါသည္။ ၎ကို ကမၻာဦးက်မ္း ၁ တြင္ မ်က္ႏွာျပင္ေပၚတြင္ လႈပ္ရွားေနေသာ ဘုရား၏ ဝိဥာဏ္ (the Spirit of God)ကို ေဖာ္ျပရာတြင္ သုံးသလို၊ ေယဇေက်လ ၃၇:၁-၁၀၊ ေဒသနာက်မ္း ၃:၂၁၊ ၁၂:၇ တို႔၌ အသက္ရွင္သန္ လႈပ္ရွားမႈကို ျဖစ္ေစေသာ ဘုရားသခင္၏ မႈတ္သြင္းျခင္း(life giving breath of God) ဟု သုံးပါသည္။ ေလ ဟု အဓိပ္ပါယ်ရပါသည်။ ဝိဥာဏ္ေရး ဝိဥာဏ္သေဘာ (Spirituality) ဟု ေျပာဆို နားလည္သည့္ အခါ အဆိုပါ ေလ ( rah- breath- spirit- wind) ဟူေသာ အဓိပၸာယ္ကို အရင္းခံရန္ လိုအပ္ပါသည္။
ဓမၼသစ္က်မ္းတြင္ psyche ဟူေသာ ဂရိစကားလုံးသည္ breath ဟု အဓိပၸာယ္ရပါသည္။ ၎ကို ခရစ္ဝင္က်မ္းမ်ားတြင္ Life ဟု ဘာသာျပန္ပါသည္။( မႆဲ ၆:၂၅၊ မာကု ၈:၃၅) Psyche ကို ရွင္ေပါလုက Spirit-Pneuma ႏွင့္ အတူတြဲေရးသားသည္ကို ေတြ႕ရပါသည္။( ၁ သက္သာေလာနိတ္ ၂:၁၇ တြင္Psyche, Pneuma, Soma) ဟု အတြဲလိုက္ေရးသားပါသည္) လူတစ္ကိုယ္လုံးကို ဆိုလိုျခင္းျဖစ္ပါသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ဓမၼသေဘာအရ လူဟု ဆိုရာတြင္ ဝိဥာဏ္ ခႏၶာ၊ ႐ုပ္ နာမ္ ခြဲျခား၍ မရဘဲ အေပါင္းအစုျဖင့္ ရွင္သန္ေသာ အသက္ဝိဥာဏ္ ျဖစ္သည္ ဟု နားလည္နိုင္ပါသည္။
rah ကို အရင္းခံေသာ ဝိဥာဏ္ေရးသတၱိ
ေလ သည္ အသက္ရွင္သန္ေရးအတြက္ အေရးပါေသာ စြမ္းအင္ျဖစ္ပါသည္။ ဖန္ဆင္းျခင္းအစတြင္ ေလသည္ Spirit of God အျဖစ္ ဗရမ္းဗတာ ျဖစ္စဥ္မ်ားအတြင္းမွ ( Chaos) မွ တည္ၿငိမ္ျခင္း (Order) ကို ယူေဆာင္လာပါသည္။ အဓိပၸာယ္ မဲ့ျခင္းမွ အဓိပၸာယ္ရွိျခင္းကို ယူေဆာင္လာပါသည္။ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲျခင္းကို ယူေဆာင္လာပါသည္။
ဝိဥာဏ္ေရးဟု ဆိုရာတြင္လည္း rah ေလကဲ့သို႔ ရွင္သန္ျခင္းအသက္စြမ္းအင္ကို ေပးစြမ္းရန္ လိုအပ္ပါသည္။ ထိုသို႔ေပးစြမ္းရာတြင္ ဝိဥာဏ္အတြက္၊ တစ္သီးပုဂၢလိက ဆက္ႏြယ္မႈတစ္ခု၊ အျခားကမၻာကိုေမွ်ာ္ၾကည့္ေသာ ရွင္သန္ျခင္းမ်ိဳးသာ မဟုတ္ဘဲ ဥႆုံျဖစ္ျခင္း၊ ႏွီးႏွောဆက္ႏြယ္ျခင္း ႏွင့္ ေလာကီ ေလာကုတၱရာ ႏွစ္ခုစလုံးပါ အက်ဳံးဝင္ေသာ စြမ္းအင္ အသက္ေပးစြမ္းျခင္းမ်ိဳး ျဖစ္ရန္လိုအပ္လွပါသည္။
ထို႔ေၾကာင့္ ဝိဥာဏ္ေရးဟု ဆိုရာတြင္ ဘုရားသြားေက်ာင္းတက္ က်မ္းစာဖတ္ ဆုေတာင္းသာ မဟုတ္ေတာ့ဘဲ အားလုံးႏွင့္သက္ဆိုင္လာကာ ေန႕စဥ္ဘဝတြင္ သာမန္အျပဳအမူမ်ားတြင္ပင္ သက္ဝင္လ်က္ရွိလာပါသည္။ နိုင္ငံေရးသမားတစ္ေယာက္သည္ ဖြဲ႕စည္းပုံအေျခခံဥပေဒတြင္ တရားမွ်တမႈထြန္းကားေစရန္ ႀကိဳးပမ္းျခင္းသည္ ဝိဥာဏ္ေရး ျဖစ္လာပါသည္။ ဆရာဝန္တစ္ေယာက္သည္ အားေဆးထိုးရန္မလိုသည့္ လူနာကို အားေဆးထိုးမေပးေသာ ဆုံးျဖတ္ခ်က္ သတၱိသည္ ဝိဥာဏ္ေရး သတၱိ ျဖစ္လာပါသည္။ ေက်ာင္းသားတစ္ေယာက္ စာေမးပြဲ က်ခ်င္က်ပါေစ စာမခိုးခ်ျခင္းသည္လည္း ဝိဥာဏ္ေရး သတၱိ ျဖစ္လာပါေတာ့သည္။
အမႈေတာ္
ခရစ္ယာန္ အမ်ားစု နားလည္ေသာ အမႈေတာ္ကို အလြယ္ေျပာရေသာ္ အမႈေတာ္ ဆိုသည္မွာ ဘုရား၏အလုပ္ ျဖစ္ပါသည္။ ဘုရား၏အလုပ္ ကို လုပ္ေဆာင္သူကို အမႈေတာ္ေဆာင္ ဟု ေခၚၾကပါသည္။
ဤတြင္ ေမးစရာရွိလာသည္မွာ ဘုရား၏ အလုပ္ ဆိုသည္မွာ အဘယ္နည္း။ ဘုရားသည္ မည္သည့္ အလုပ္ကို လုပ္သနည္း။ ဘုရားသခင္သည္ မည္သည့္ အလုပ္ကို လုပ္ရန္ အလိုေတာ္ရွိသနည္း။ တနည္းအားျဖင့္ ဘုရားသခင္၏ အလိုေတာ္သည္ အဘယ္နည္း။ ဘုရားသခင္၏ သာသနာသည္ အဘယ္နည္း။
ဘုရားသခင္၏ သာသနာ
ကာလ္းဘတ္ ဟုေခၚေသာ ဆြဇ္ဇာလန္ လူမ်ိဳး ဓမၼဒႆန ပညာရွင္က သာသနာ ဟု ဆိုရာတြင္ ႏွစ္ျခင္းသာသနာ၊ အဂၤလီကန္ သာသနာ ၊ အသင္းေတာ္၏ သာသနာ စသည္ျဖင့္ မရွိဘဲ သာသနာ ဆိုသည္မွာ ဘုရားသခင္၏ သာသနာ missio Dei ဟူ၍သာ ရွိသည္ဟု ဆိုပါသည္။ ဘုရားသခင္သည္ သူ၏ အမႈေတာ္ကို ခရစ္ေတာ္အားျဖင့္ ေဆာင္႐ြက္ေစသကဲ့သို႔ ခရစ္ေတာ္ၿပီးသည့္အခါ သန့္ရွင္းေသာ ဝိဥာဏ္ေတာ္ ထိုမွတစ္ဖန္ အသင္းေတာ္ အားျဖင့္ ေလာကႀကီးထဲတြင္ ေဆာင္႐ြက္ေစသည္ ဟု ဆိုပါသည္။
ဘတ္ ၏ အဆိုအရ လက္ရွိ အသင္းေတာ္ ႏွင့္ အသင္းသားမ်ား ထိုမွ တစ္ဆင့္တက္ေသာ္ လူသားအားလုံးသည္ ဘုရားသခင္၏ သာသနာ၊ အမႈေတာ္ကို ထမ္းေဆာင္ရန္ တာဝန္ခြဲခန့္ထားျခင္း ခံရသူမ်ား ျဖစ္လာပါသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ အမႈေတာ္ေဆာင္၊ သာသနာျပဳ ဘုရားအလုပ္ လုပ္သူ ဟု ဆိုရာတြင္ အသက္ေမြးဝမ္းေၾကာင္းသေဘာအရ၊ ရာထူးအရ သတ္မွတ္ထားသည္ မဟုတ္ဘဲ ဘုရားသခင္၏ အမႈေတာ္ သာသနာေတာ္ကို ေဆာင္႐ြက္သူ မည္သူမဆို အမႈေတာ္ေဆာင္ ျဖစ္လာပါသည္။ သင္းအုပ္ဆရာ၊ ဓမၼဝန္ေဆာင္ မွ အမႈေတာ္ေဆာင္ မဟုတ္ဘဲ ဘုရား၏ အမႈေတာ္ကို ထမ္း႐ြက္သူ မည္သူမဆို အမႈေတာ္ေဆာင္ျဖစ္လာပါသည္။
အမႈေတာ္၊ အလိုေတာ္၊ သာသနာကား အဘယ္နည္း။
နာဇရတ္ေၾကညာစာတမ္း
လုကာ ၄:၁၈-၂၀ သည္ ေဟရွာယ ၆၁ ကို ျပန္လည္ကိုးကားထားေသာ က်မ္းစာျဖစ္ပါသည္။ အဆိုပါ က်မ္းစာကို နာဇရတ္ ေၾကညာစာတမ္းဟု ေခၚပါသည္။ ခရစ္ေတာ္ႂကြလာရျခင္း၏ ရည္႐ြယ္ခ်က္ကို ေဖာ္ျပထားေသာ က်မ္းစာျဖစ္ပါသည္။ တနည္းအားျဖင့္ အဆိုပါ က်မ္းသေဘာသည္ ခရစ္ေတာ္ ဘုရားသခင္ထံမွ ယူေဆာင္လာေသာ သိတင္းစကားMessage ျဖစ္ပါသည္။ ဘုရားသခင္၏ အမႈေတာ္၊ အလိုေတာ္ ျဖစ္ပါသည္။ ဘုရားသခင္၏ ကယ္တင္ျခင္းလည္း ျဖစ္ပါသည္။ တနည္းအားျဖင့္ ခရစ္ေတာ္ေဆာင္႐ြက္ခဲ့ေသာ ဘုရားသခင္၏ အမႈေတာ္ျဖစ္ပါသည္။
Paul F Knitter ဟု ေခၚေသာ ပညာရွင္က ဆိုသည္မွာ ယေန႕အခါတြင္ သိတင္းစကား Message သည္ ေမွးမွိန္လာကာ သိတင္းစကားကို ယူေဆာင္လာသူ Messenger က ပိုမို အေရးပါလာသည္။ ခရစ္ေဆာင္႐ြက္ခဲ့ေသာ ဘုရားသခင္၏ အမႈေတာ္သည္ ယခုေခတ္ လူမ်ား ေဆာင္႐ြက္ရန္ ေမွးမွိန္လာၿပီး Messenger ျဖစ္ေသာ ခရစ္ေတာ္ သည္ Message ျဖစ္လာသည္ ဟု ၎ကဆိုပါသည္။ တနည္းအားျဖင့္ အမႈေတာ္သည္ ထမ္း႐ြက္ရန္ အာ႐ုံအစိုက္မခံရသည့္ သေဘာျဖစ္လာပါသည္။
နိုင္ငံေတာ္ တည္ေထာင္ပါေစေသာ္။ အလိုေတာ္သည္ ေကာင္းကင္ဘုံ၌ ျပည့္စုံသကဲ့သို႔.......
ဤဆုေတာင္းခ်က္သည္ ဘုရားသခင္၏ အမႈေတာ္ သာသနာ အလိုေတာ္ကို အဓိပၸာယ္ ဖြင့္ဆိုနိုင္ေသာ အတိုဆုံး ဖြင့္ဆိုခ်က္ျဖစ္ပါသည္။ ေကာင္းကင္နိုင္ငံေတာ္ ကို ေျမႀကီးေပၚတြင္ တည္ေထာင္ျခင္းသည္ ဘုရားသခင္၏ အမႈေတာ္ သာသနာေတာ္ အလိုေတာ္ ျဖစ္ပါသည္။ တနည္းအားျဖင့္ ေကာင္းကင္နိုင္ငံ၏ အႏွစ္သာရ ေျမႀကီးေပၚတြင္ ျပည့္စုံရန္ႀကိဳးစားျခင္းသည္ ဘုရားသခင္၏ အမႈေတာ္ကို ေဆာင္႐ြက္ျခင္း၊ ဘုရားသခင္၏ သာသနာေတာ္ကို ျပဳျခင္း အလိုေတာ္ကို လိုက္ေလွ်ာင္ျခင္း ျဖစ္ပါသည္။
ေကာင္းကင္နိုင္ငံတြင္ ခ်စ္ျခင္း၊ တရားမွ်တျခင္း၊ ၿငိမ္းခ်မ္းျခင္း ျပန္လည္သင့္ျမတ္ျခင္း အျပန္အလွန္ေလးစားျခင္း အစရွိသည္တို႔ သာ ျပည့္ႏွက္ေနပါသည္ ဟု ယုံၾကည္ပါသည္။ ေျမႀကီးေပၚတြင္ ေကာင္းကင္နိုင္ငံတည္ေထာင္ျခင္းဆိုသည္မွာ ေမတၱာနိုင္ငံ တည္ေထာင္ျခင္း၊ ၿငိမ္းခ်မ္းျခင္း တည္ေဆာက္ျခင္း၊ တရားမွ်တမႈ ေဖာ္ေဆာင္ျခင္း၊ အျပန္အလွန္ေလးစားျခင္း အစရွိသည္တို႔ တည္ေဆာက္ျခင္းျဖစ္ပါသည္။ ဤသည္တို႔ကို အေကာင္အထည္ေဖာ္ရန္ ေဆာင္႐ြက္ျခင္းသည္ ဘုရားသခင္၏ အမႈေတာ္ေဆာင္႐ြက္ျခင္း ျဖစ္လာပါသည္။
ထိုအခါ အမႈေတာ္ေဆာင္ျခင္းဆိုသည္မွာ သင္းအုပ္ဆရာလုပ္ျခင္း၊ ဓမၼဝန္ေဆာင္လုပ္ျခင္း ဆိုေသာ အလုပ္သီးသန့္တစ္ခုသာမဟုတ္ေတာ့ဘဲ မိမိတို႔၏ ေန႕စဥ္ဘဝႏွင့္ သက္ဆိုင္လာပါေတာ့သည္။နိုင္ငံေရးသမားတစ္ေယာက္သည္ ဖြဲ႕စည္းပုံအေျခခံဥပေဒတြင္ တရားမွ်တမႈထြန္းကားေစရန္ ႀကိဳးပမ္းျခင္းသည္ ဘုရားသခင္၏ အမႈေတာ္ကို ေဆာင္႐ြက္ျခင္း ျဖစ္လာပါသည္။ ဆရာဝန္တစ္ေယာက္သည္ အားေဆးထိုးရန္မလိုသည့္ လူနာကို အားေဆးထိုးမေပးေသာ ဆုံးျဖတ္ခ်က္ သတၱိသည္ ဘုရားသခင္၏ အမႈေတာ္ကို ေဆာင္႐ြက္ျခင္း ျဖစ္လာပါသည္။ ေက်ာင္းသားတစ္ေယာက္ စာေမးပြဲ က်ခ်င္က်ပါေစ စာမခိုးခ်ျခင္းသည္လည္း ဘုရားသခင္၏ အမႈေတာ္ကို ေဆာင္႐ြက္ျခင္း ျဖစ္လာပါေတာ့သည္။
နိဂုံး။ ။ဝိဥာဏ္ေရး ႏွင့္ အမႈေတာ္
ဝိဥာဏ္ေရးသတၱိ ႏွင့္ အမႈေတာ္သည္ ဆက္စပ္လ်က္ရွိပါသည္။ ဝိဥာဏ္ေရး သတၱိမရွိဘဲလ်က္ အမႈေတာ္ေဆာင္ရန္ မျဖစ္နိုင္ေပ။ ဝိဥာဏ္ေရးသည္ ေလာကုတၱရာ အလုပ္ကို သာ အာ႐ုံျပဳျခင္း မဟုတ္သကဲ့သို႔ အမႈေတာ္ေဆာင္ျခင္းသည္လည္း ဘာသာေရး အလုပ္တစ္ခုသာ မဟုတ္ေပ။
ဝိဥာဏ္ေရးသည္ ဥႆုံသေဘာ ေဆာင္ပါသည္။ အမႈေတာ္သည္လည္း ေနရာစုံ အေျခအေနအစုံတြင္ ထမ္းေဆာင္နိုင္ပါသည္။ ဝိဥာဏ္ေရးသည္ အသက္ကိုေပးေသာစြမ္းအင္ျဖစ္ပါသည္။ အမႈေတာ္သည္ ဝိဥာဏ္ေရးကေပးေသာ စြမ္းအင္ျဖင့္ လုပ္ေဆာင္ရမည့္ အရာပင္ျဖစ္ပါသည္။
ဝိဥာဏ္ေရးသတၱိသည္ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲျခင္းကို ယူေဆာင္လာသူျဖစ္ပါသည္။ အမႈေတာ္သည္ ကမၻာေလာကႀကီးကို ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲရန္ ျဖစ္ပါေတာ့သည္။
လူ၏အမႈကိုေဆာင္႐ြက္သကဲ့သို႔မဟုတ္ သခင္ဘုရား၏ အမႈကိုေဆာင္႐ြက္သကဲ့သို႔ ျပဳေလသမွ်တို႔၌ ေစတနာစိတ္ႏွင့္ ျပဳၾကေလာ့။
ေကာေလာသဲ ၃:၂၃
Credit: OIKOs Theological Articles
Comments
Post a Comment