ကျန်းမာ၊ ချမ်းသာ သတင်းကောင်းရဲ့ နိဂုံးချုပ်

လွဲမှားတဲ့ အယူဝါဒ၊ သွန်သင်ချက် ဆိုတာက ဘာသာတရားတိုင်းမှာ ကြုံရတတ်တဲ့ အကြီးမားဆုံး ‌ပြဿနာ တစ်ခုပါ။ ယ‌နေ့ နှစ်ပေါင်းနှစ်ထောင်ကျော်‌နေပြီဖြစ်တဲ့ ခရစ်ယာန် အသင်းတော်ရဲ့ သမိုင်းကို လေ့လာကြည့်ရင် ရာစုနှစ်တိုင်းမှာ ရှေးရိုးခရစ်ယာန် ယုံကြည်ခြင်းမှ သွေဖယ်ပြီး လွဲမှားတဲ့ အယူဝါဒ၊ သွန်သင်ချက် မြောက်များစွာ ပေါ်ပေါက်ခဲ့ကြောင်း သမိုင်းမှာ သက်သေ သာဓကများစွာ လေ့လာတွေ့ရှိရပါတယ်။ ဒီလို ဖြစ်လာမယ်ဆိုတာကို ဓမ္မသစ်ကျမ်းမှာ သခင်ခရစ်တော် ကိုယ်တိုင်နဲ့ တမန်တော်ကြီးများမှ အကြိမ်ကြိမ် သတိပေး ပြောဆိုခဲ့ကြပါတယ်။ ဒါပေမယ့်လည်း ယနေ့အချိန်ထိလည်း ဒီထောင်ချောက်မှာ မိနေကြတဲ့ ခရစ်ယာန်များစွာ ရှိနေတာတော့ စိတ်မကောင်းစရာပါ။ တစ်ချို့ခရစ်ယာန်တွေကလည်း ဒီထောင်ချောက်မှာ မိလို့မိနေမှန်း မသိကြတဲ့ သူတွေလည်း များစွာ ရှိပါတယ်။ ဒီလွဲမှားတဲ့ သွန်သင်၊ ဟောပြောချက်တွေထဲမှာ မြောက်များစွာသော ခရစ်ယာန်များကို လွယ်ကူစွာ လမ်းလွဲစေပြီး လူကြိုက်များတဲ့ တရားကတော့ ကျန်းမာရမယ်၊ ချမ်းသာရမယ်ဆိုတဲ့ တရား(သို့) သတင်းကောင်း ဖြစ်ပါတယ်။ ကျန်းမာ၊ ချမ်းသာ သတင်းကောင်း ဆိုတာက ခရစ်တော်ကို ယုံကြည်ရင်၊ ကိုးကွယ်ရင် (သို့မဟုတ်) ခရစ်ယာန် ဖြစ်ရင် လောကမှာ အောင်မြင်‌နေရမယ်၊ လောကဥစ္စာစည်းစိမ်အားဖြင့် ကြီးပွား ချမ်းသာရမယ်၊ ခန္ဓာကိုယ် ပိုင်းဆိုင်ရာ ကျန်းမာခြင်း ရှိရမယ်(သွေးတိုးတောင် မရှိရဘူးတဲ့ဗျာ) စတဲ့ တရားတွေကို သတင်းကောင်း လုပ်ပြီး ဟောပြောနေကြတဲ့ ဒေသနာပါ။ ကျန်းမာ၊ ချမ်းသာခြင်းကို လူရယ်လို့ဖြစ်လာရင် ဒီအရာတွေကို အားလုံးကို  နှစ်သက်ကြတာက သဘာဝပါ။ စာရေးသူ အပါအဝင်ပေါ့။ ဒါကြောင့်လည်း လူကြိုက်များပြီး အောင်မြင်နေကြတာပါ။ ဒါပေမယ့် ဘာပြဿနာရှိလဲ။ ဘာတွေလွဲမှားနေတာလဲ လေ့လာကြရအောင်။

ပထမဦးဆုံးသော ကျန်းမာ၊ ချမ်းသာ သတင်း ကောင်း (Prosperity Gospel ) စတင်ပြီး ဟောပြောခဲ့သူကတော့ စာတန်မာရ်နတ်သာ ဖြစ်ပါတယ်။ ငါ့ကို ကိုးကွယ်ယုံကြည်မယ်ဆိုရင် ချမ်းသာ ကြွယ်ဝမယ်၊ အောင်မြင်မယ်၊ ဒီလောကရဲ့ခက်ခဲမှုတွေကနေ သင်လွတ်မြောက်ရမယ် ဆိုပြီး ကမ်းလှမ်းခဲ့တဲ့သူက သခင်ခရစ်တော်တော့ မဟုတ်ပါဘူး။ စာတန်မာရ်နတ် ကိုယ်တိုင်သာဖြစ်ပါတယ်။( ရှင်မဿဲခရစ်ဝင်ကျမ်း ၄:၁ – ၁၁)

စာတန်မာရ်နတ် မွေးဖွားပေးလိုက်တဲ့ ပထမဦး‌တစ်ပည့်ကတော့ Oral Roberts(1918-2009)ဖြစ်ပြီး ကျန်းမာ၊ ချမ်းသာ သတင်းကောင်း ရဲ့ ဖခင်ကြီး( The Father of Prosperity Gospel) လို့ လူသိများသူ ဖြစ်ပါတယ်။ ဒီလူရဲ့ အဓိကလွှမ်းမိုးမှု အရှိဆုံးသော တပည့်တွေကတော့ Kenneth Having ( 1917- 2003) Kenneth Copeland ( 1936 – ) Fred Price( 1932-) တို့ဖြစ်ပြီး လက်ရှိနှစ်ဦးကဝောာ့ အသက်ရှင်သန်လျက် ရှိပါတယ်။ လက်ရှိအနောက်နိုင်ငံများမှာ ဒီကျန်းမာ၊ ချမ်းသာ သတင်းကောင်းက ရောဂါပိုးလို လျင်မြန်စွာ ပျံ့နှံ့ကူးစက် ခဲ့ပါတယ်။

လက်ရှိ ကမ္ဘာပေါ်မှာ လူကြိုက်အရမ်းများ‌နေပြီး အောင်မြင်မှုရရှိတဲ့ ကျန်းမာ၊ ချမ်းသာခြင်း သတင်းကောင်းကို တစိုက်မတ်မတ်ဟောပြောနေကြတဲ့ ဆရာ၊ ဆရာမတွေကတော့ Joel Osteen၊ Joyce Meyer၊ Benny Hinn တို့ဖြစ်ပြီးအခြား မြောက်များစွာ ပါဝင်ပါတယ်။ ဒီလိုနဲ့ ဒီသတင်းကောင်းက အာဖရိကနဲ့ အာရှတိုက်တို့ကို အရှိန်အဟုန်ပြင်းစွာ ပျံ့နှံ့လာပြီး အောင်မြင်မှုများစွာ ရရှိကြပါတယ်။ အထူးသဖြင့် မြန်မာပြည်မှာ အောင်မြင်များစွာရ‌ရှိနေတဲ့ ကျန်းမာ၊ ချမ်းသာ သတင်းကောင်း ကို ဝေငှနေကြတဲ့ ဆရာ၊ ဆရာမတွေ ပြောရရင် ဆရာဒေးဗစ်လား (David Lah)၊ ဆရာဇော်လင်းအောင်(Zaw Lin Aung)၊ ဆရာမ စာရာအေး( Sarah Aye) နဲ့ ဆရာယောရူအေး( Joshua Aye) တို့ပဲဖြစ်ပါတယ်။ ကျန်တဲ့ ရောရော နှောနှော ဟောတတ်ကြတဲ့ သူတွေကိုတော့ နောက်မှ ဆက်လက်ရေးသားပါမည်။ ဒီနေရာမှာ စာဖတ်တဲ့သူတွေကို နားလည်စေချင်တာက ပုဂ္ဂိုလ်ရေးကို ဝေဖန်သုံးသပ်ခြင်း လုံးဝ မဟုတ်ပဲ သူတို့ဟောတဲ့တရား၊ သတင်းကောင်းကိုသာ ဝေဖန်၊ ထောက်ပြ၊ သုံးသပ်ခြင်း ဖြစ်ကြောင်းကို ခွဲခြားနားလည် စေလိုပါတယ်။

Regent တက္ကသိုလ်မှ ဓမ္မသစ် ပညာရှင်တစ်ဦးဖြစ်တဲ့ Dr. Gordon D. Fee က “ခရစ်ယာန်မှန်ရင် ကျန်းမာရမယ်၊ ချမ်းသာရမယ်ဆိုပြီး လွဲမှားတဲ့ မျော်လင့်ခြင်း (Hope) ‌ပေးနေခြင်းကိုက ဆိုးရွားတဲ့ ရောဂါပိုးဖြစ်ပြီး၊ ပိုပြီး ဆိုးရွားတဲ့ အကြောင်းအရင်းက ဒီအရာကိုသတင်းကောင်းလို့ ဝေငှဟောပြော နေခြင်းဖြစ်ကြောင်း” ပြောဆိုရေးသား ခဲ့ဖူးပါတယ်။ လက်ရှိ မြန်မာပြည်ရဲ့ ခရစ်ယာန် လောကမှာ ကြုံနေရတဲ့ အကြီးမားဆုံး ပြဿနာက အားလုံးသိတဲ့ ဆရာဒေးဗစ်လား မဟုတ်သလို၊ ဆရာ ဇော်လင်းအောင်လည်း မဟုတ်ပါဘူး။ ပြဿနာက သူတို့ဟောနေတဲ့ ကျန်းမာရမယ်၊ ချမ်းသာရမယ် ဆိုတဲ့ ဒေသနာပါ။ ဘာဖြစ်လို့ ဒီတရားကပြဿနာရှိလဲ၊ အန္တရာယ်များလဲ၊ လွဲမှားလဲဆိုတာတွေကို အချက် (၃) ချက်ဖြင့် ဖော်ပြလိုပါတယ်။ ပြီးသွားရင်တော့ ဒီလွဲမှားနေတဲ့ သတင်းကောင်း နိဂုန်းချုပ်ဖို့ လိုအပ်ကြောင်းကို သဘောပေါက် နားလည်နိုင်ကြပါစေလို့ ဆုမွန် ကောင်း တောင်းပေးပါတယ်။

(၁) စစ်မှန်တဲ့ သမ္မာတရားမဟုတ်ခြင်း

– ဒီနေရာမှာ စဉ်းစားစရာဖြစ်လာတာက သူတို့အားလုံးလည်း ကျမ်းစာအသုံးပြုပြီး ဟောနေကြတာပဲ။ ဘယ်လိုဖြစ်ပြီး စစ်မှန်တဲ့သမ္မာတရားမဖြစ်တာလဲ။ အဖြေကတော့ ရှင်းရှင်းလေးပါ။ ကျမ်းစာသုံးတိုင်း မှန်တယ်လိုပြောလို့ မရပါဘူး။ ဥပမာ။  ကျွန်တော်တို့ အားလုံးထက်စာရင် စာတန်မာရ်နတ်က ကျမ်းစာပိုသိပါတယ်။ စာတန်မာရ်နတ်က ရက်ပေါင်းလေးဆယ် ယေရူခရစ်တော်ကို စုံစမ်းသွေးဆောင်တဲ့အခါ အသုံးပြုခဲ့တဲ့ စကားတွေအားလုံးက ကျမ်းစာမှာ ရေးသားတဲ့ အရာတွေပါ။ ဒါပေမယ့် ကျမ်းတွေကိုလွဲမှားစွာ အဓိပ္ပါယ် ခံယူခြင်းသာ ဖြစ်ကြောင်းကို ခရစ်တော်ကိုယ်တိုင် ပြန်လည် ချေပခဲ့တာတွေ့ရှိရပါတယ်။( ရှင်မဿဲခရစ်ဝင် ၄:၁ – ၁၁)

– ကျွန်တော်သာ တစ်ကယ်လို့ စာတန်မာရ်နတ်ဖြစ်တယ်ဆိုရင်( ဥပမာပြောတာနော်) ကျမ်းစာကို အသုံးပြုပြီးတော့ လွဲမှားစေဖို့နည်းလမ်းရှာမှာကျိန်းသေတယ်။ ဘာဖြစ်လိုလဲဆိုတော့ ခရစ်ယာန်ရဲ့ ယုံကြည်မှုက ကျမ်းစာကို အခြေခံလို့ပါ။ ဒီအခြေခံကို လွဲမှားအောင် လုပ်လိုက်ခြင်းက ခရစ်ယာန်တွေကို အထိရောက်ဆုံး တိုက်ခိုက်မှု ဖြစ်‌လို့ပါ။ ဒါကြောင့်လည်း ဒီနည်းလမ်းအလုပ် ဖြစ်တယ်ဆိုတာ စာတန်မာရ်နတ်က သိ‌နေလို့ ကောင်းမွန်စွာ အသုံးပြုနေခြင်း ဖြစ်ပါတယ်။ ဒါကိုခရစ်ယာန်တိုင်း သိနားလည်ဖို့ လိုပါတယ်။

– စစ်မှန်တဲ့ သမ္မာတရားမဟုတ်ဘူးလို့ ပြောရခြင်းက အတုဖြစ်နေလို့ပါ။ C.S Lewis ပြောသလို “မှန်ကန်တဲ့ အတွေးခေါ်သမားတစ်ယောက် ပိုမှန်ကန်ဖို့အတွက် မှားနေတဲ့ အတွေးခေါ်သမား ရှိဖို့လိုတယ်” လို့ပြောသလို ” စစ်မှန်တဲ့ သမ္မာတရားကို ပိုသိဖို့ သမ္မာတရား အတုတွေရှိဖို့ လိုအပ်ပါတယ်။” အရေးကြီးတာက အတုအစစ်ကို ကောင်းမွန်စွာ ခွဲခြားတတ်ဖို့ လိုအပ်ပါတယ်။ ဂျင်းမမိဖို့ လိုပါတယ်။

– ကျမ်းစာကို သိပါတယ်ဆိုတာနဲ့တော့ မလုံလောက်‌သေးပါဘူး။ ကျမ်းစာရဲ့ ဆိုလိုရင်းကို စနစ်တစ်ကျ လေ့ လာသင်ယူဖို့ လိုပါတယ်။ ဒီစနစ်တကျ လေ့လာနည်းကိုတော့ ဂရိစကားလုံး (ἑρμηνεύω) မှလာပြီး Hermeneutics လို့ ခေါ်ပါတယ်။ မြန်မာလိုတော့ အနက်ဖွင့်ဆိုခြင်း လို့ အဓိပ္ပယ်ရပါတယ်။ အရေးကြီးတဲ့ နောက် တစ်ခုက ဂရိစကာလုံးကလာတဲ့ (ἐξήγησις) Exegesis ပေါ့။ မြန်မာလိုတော့ ရှင်းလင်းချက် လို့ အဓိပ္ပါယ်ရပါတယ်။ ကျမ်းပိုဒ်တွေကို သူတို့နဲ့ နဂိုမှုရင်း အခြေအနေ (original and literary context)၊ စာပေအမျိုးအစားပုံစံနှင့် သမိုင်းတွေကို အခြေခံပြီးတော့ သူတို့ ဘာကိုဆိုလိုပြီး၊ ဘာပြောနေတာလဲဆိုတာကို သိနိုင်အောင် ကြိုးစားလေ့လာတဲ့ ဘာသာရပ် ဖြစ်ပါတယ်။ အဓိကအားဖြင့် ဘယ်သူက ရေးခဲ့တယ်၊ ဘယ်သူ့ဆီကို ရေးတယ်၊ ဘာလို့ရေးတယ်၊ ဘယ်လိုရေးခဲ့တယ်၊ ဘယ်အချိန်မှာရေးခဲ့တယ်၊ ဘာကြောင့်ရေးလဲ ဆိုတာတွေကို ရှာဖွေလေ့လာရပါတယ်။ ကျမ်းပိုဒ်ပါ စကားလုံးတွေ၊ စာကြောင်းတွေနဲ့ အကြောင်းအရာ အလိုက် ဖွဲ့စည်းထားပုံ တွေကို ရှာဖွေစူးစမ်းလေ့လာခြင်းလဲ ဖြစ်ပါတယ်။ ဒါတွေကို တရားဟောသူတိုင်း စနစ်တကျလေ့ဖို့လိုပါတယ်။

– ကျန်းမာ၊ ချမ်းသာ သတင်းကောင်း ဟောတဲ့ဆရာ၊ ဆရာမတွေ ရေးတဲ့ စာအုပ်အားလုံး မဟုတ်ရင်တောင် မဖတ်ဖြစ်တဲ့ စာအုပ်ရှားပါတယ်။ အရောင်းရဆုံးစာအုပ်တွေဖြစ်တဲ့အပြင် သူတို့ရဲ့ခံယူချက်၊ ယုံကြည်ခြင်းတွေက စိတ်ဝင်စားဖို့ကောင်းပါတယ်။ ဖတ်ကြည့်ရင် စိတ်ဓာတ်ခွန်အား ဖြစ်စေသလို ခံစားရပြီး ဆွဲဆောင်အား အရမ်းကောင်းပါတယ်။ ဒါပေမယ့် စနစ်တကျလေ့လာ ဖတ်ကြည့်ရင်တော့ လွဲမှားနေတဲ့ ကျမ်းအနက်ပြန်မှုတွေ နဲ့ လွဲနေတဲ့ ယုံကြည်မှုတွေ မြောက်များစွာ တွေ့ရမှာပါ။ နှုတ်ကပါတ်တော်ကို စနစ်တစ်ကျ အနက်ဖွင့်ပြတာမျိုး မတွေ့ရပါဘူး။ အနက်ဖွင့်ပြီးတော့ ဟောလည်း မဟောပြောပါဘူး။ မတတ်ကြတာလား၊ မလုပ်ချင်ကြတာလား သူတို့ အသိဆုံး ဖြစ်ပါလိမ့်မယ်။ သေချာတာကတော့ သူတို့အားလုံးတော့ မဟုတ်ဘူး။ ဒါပေမယ့်အများစုက Theological education ဘက်မှာ အရမ်းနိမ့်နေတာကတော့ အမှန်တရားပါ။ သူတို့ အားလုံး ယေဘုယျအား ဖြင့် လက်ခံယုံကြည်ကြတဲ့ ကျမ်းချက်ကို လေ့ လာကြည်ရအောင်။

“အချင်းချစ်သူ၊ သင်၏စိတ်နှလုံးသည် ကောင်းစားသကဲ့သို့၊ သင်သည်အရာရာ၌ ကောင်းစားခြင်းနှင့် ကျန်းမာခြင်း ရှိမည် အကြောင်းငါဆုတောင်း၏။” (3 John 1:2)

– ဒီကျမ်းချက်က ိုအခြေပြုပြီးကြည့်ကာ ကျမ်းစာက ကောင်းစားဖို့၊ ကျန်းမာဖို့ပြောတယ်လို့ လက်ခံယုံကြည် ကြပါတယ်။ Kenneth Copeland ရေးသားတဲ့ The Laws of Prosperity မှာ အကြိမ်များစွာ ရေးထားလို့ ဒီနေ့ နာမည်ကြီး Joel Osteen ကလည်း အကြိမ်ကြိမ် ဒီကျမ်းကို အခြေခံ ဟောပြောကြပါတယ်။ အမှန်ကတော့ ကျမ်းပြောတဲ့ စကားကို ဘောင်ကျော်ပြီး ပြောဆိုရေးသားခြင်းသာ ဖြစ်ပါတယ်။ ဥပမာ – ဒီကျမ်းချက်မှာ အသုံးပြုတဲ့ ဂရိစကားလုံး ဖြစ်တဲ့ ευημερώ(Prosper) ဆိုလိုရင်းက ကောင်းစားရမယ်လို့ ဆိုခြင်းမဟုတ်ပဲ ကောင်းစားစေဖို့ စိတ်ဆန္ဒရှိကြောင်း၊ ကျန်းမာရေး ကောင်းမွန်‌စေဖို့ စိတ်ဆန္ဒရှိကြောင်း ဆုတောင်းပေးခြင်းကို ပြောဆိုခြင်း ဖြစ်ပါတယ်။ ဒီကျမ်းကို အခြေခံပြီး ခရစ်တော်ကို ယုံကြည်သူတိုင်း ကောင်းစားရမယ်၊ ကျန်းမာရမယ် ပြောဆို ရေးသားခြင်းက ဘယ်လောက် လွဲနေတယ်ဆိုတာ စဉ်းစားကြည့်ပါ။ တရား‌ဟောသူရဲ့ အရေးကြီးဆုံး တာဝန်က ‌ကျမ်းစာကို သေချာလေ့လာပြီး ဘုရားသခင် ‌ဘာပြောလဲ ဆိုတာကို ကြည့်ဖို့ပါ။ ယူဆချက်တွေ၊ အထင်အမြင်တွေ ဟောဖို့ မဟုတ်ပါဘူး။

– နောက်တစ်ခု သူတို့ ဟောနေတဲ့ ခရစ်ယာန်တိုင်း ကျန်းမာရမယ်၊ ချမ်းသာရမယ်၊ အောင်မြင်ရမယ်ဆိုတာတွေနဲ့ ကိုက်ညီမှုရှိအောင်လို့လိုချင်တဲ့ ကျမ်းချက်လေးတွေ ကောက်ယူပြီး ဘုရားသခင်က ဒီမှာကြည့် ကောင်းချီးပေးမယ်လို့ ဂတိပေးတယ် စသည်ဖြင့် ဆွဲဆောင်တတ်ကြပါတယ်။ တစ်ကယ်တော့ ကောင်းချီးမင်္ဂလာ ဆိုတဲ့ စကားလုံးကို ဓမ္မသစ်ကျမ်း(NT) မှာ ၁၂၂ ကြိမ် တွေ့ရပါတယ်။ အင်္ဂလိပ်စကားလုံး ဖြစ်တဲ့ bless or blessing က မူရင်း ဂရိစကားလုံးဖြစ်တဲ့ εὐλογία (eulogia) ကနေလာပြီးတော့ အဓိပ္ပာယ် ဆိုလိုရင်းက ပျော်ရွင်မှု၊ လက်ခံမှု (သို့) အကျိုးကျေးဇူး ဖြစ်ပါတယ်။ ဆိုလိုတာက ဘုရားရဲ့ လက်ခံမှု (သို့) ဘုရား၌ ပြည့်ဝစုံလင်ခြင်း လို့ အဓိပ္ပာယ်ရပါတယ်။ Context သေချာလေ့လာရင် သမ္မာကျမ်းစာမှာ ကောင်းချီးမင်္ဂလာလို့ ရည်ညွန်းတိုင်းမှာ အမှန်က လောက စည်းစိမ်ကြွယ်ဝ မှုတွေနဲ့ လုံးဝကို သက်ဆိုင်မှု မရှိပါဘူး။ ထပ်ပြောမယ်နော် ဓမ္မသစ်ကျမ်းရဲ့ ဘယ်နေရာမှာမှ ကောင်ချီးမင်္ဂလာလို့ပြောတိုင်း လောကဓည်းစိမ်တွေ နဲ့ မသက်ဆိုင်ဘူး။ အမှန်က ဆန့်ကျင်ဖက်ပါ။ ခရစ်တော်က သူ့ကိုအမှန်တစ်ကယ် ယုံကြည်ပြီး နောက်တော်လိုက်ရင်းနဲ့ခံစားရတဲ့ ကဲ့ရဲ့ခြင်းတွေ၊ ဒုက္ခဝေဒနာ၊ ဆင်းရဲခြင်းတွေက ကောင်းချီးမင်္ဂလာနဲ့ ဆက်ဆိုင်တဲ့ အရာလို့တောင် သွန်သင်ထားပါတယ်။

ရှင်မဿဲခရစ်ဝင်ကျမ်း ၅: ၁၀ – ၁၂)
ဒါကြောင့်ကျမ်းအနက်ပြန်ခြင်း နဲ့ အဓိပ္ပါယ်ဖွင့်ဆိုနည်း စသည့် ပညာရပ်တွေကို အခြေခံကျကျ စနစ်တစ်ကျ သင်ယူလေ့လာဖို့ လိုပါတယ်။

(၂) ကနဦးယုံကြည်မှု နဲ့ ဆန့်ကျင်ဖက်ဖြစ်ခြင်း

– သမိုင်းမသိရင် “အ” တယ်ဆိုတဲ့ စကားအတိုင်း မ “အ” အောင် ခရစ်ယာန်ဖြစ်ရင် ကိုယ့်သမိုင်းကို လေ့လာ သင်ယူဖို့လိုပါတယ်။ ခုတော့ သမိုင်းမသိတော့ ပေါက်ကရတွေ စင်ပေါ်ကနေအော်နေကြလည်း အာမင်ပေးတဲ့၊ “အ” တဲ့ ခရစ်ယာန်တွေဆို ပေါလို့။ ရှေးကနဦး ခရစ်ယာန်‌ခေတ်မှာ ကျန်းမာ၊ ချမ်းသာခြင်း တရားကို တမန်တော်တွေကလည်း မဟောခဲ့ကြသလို ဘယ်အသင်းတော် ဖခင်၊ အသင်းတော် လူကြီးကမှ မဟောခဲ့ပါဘူး။ ရောမအင်ပါယာရဲ့ လက်အောက်မှာ အေဒီ (၃၀ မှ ၃၁၃ ထိ ) ခရစ်ယာန်များမှာ ရက်ရက်စက်စက် ညှင်းပန်းနှိပ်စက် သတ်ဖြတ်ခံခဲ့ရပါတယ်။ ဒီ‌နှစ်ပေါင်း သုံးရာကျော် အတွင်းမှာ ခရစ်ယာန် ဖြစ်ခြင်းက ကျန်းမာခြင်း၊ ချမ်းသာခြင်းဖြစ်ဖို့ထက် ဘယ်နေ့ အသတ်ခံရမလဲဆိုတာကို စောင့်နေရတဲ့ ခေတ်ပါ။ ဒါပေမယ့် ရောမ အင်ပါယာကြီးက ခရစ်ယာန်ဘာသာကို ကမ္ဘာပေါ်ကနေ အမြစ်ပြတ်သုတ်သင်ရှင်းလင်း ဖို့ ကြိုးစားခဲ့ ပေမယ့်လို့ နောက်ဆုံး ရောမအင်ပိုင်ယာကြီး တခုလုံး ခရစ်ယာန်ဘာသာ အဖြစ်သို့ ပြောင်းလဲခဲ့ရပါတယ်။ သမိုင်းတစ်ခုလုံးကိုပြောင်းလဲခဲ့ကြတာ ချမ်းသာလို့၊ ကြွယ်ဝလို့၊ ကိုယ်ခန္ဓာ၊ ကျန်းမာသန်စွမ်းကြလို့ မဟုတ်ပါဘူး။ ဘယ်လိုအခြေအနေမျိုးမဆို ခိုင်မာစွာရပ်တည်ခဲ့ကြတဲ့ သူတို့ယုံကြည်မှုပါ။ ဘယ်အရာမှ မတည်မြဲဘူးဆိုတဲ့ တရားကို နားလည်သဘော ပေါက်ကြလို့ တည်မြဲတဲ့ ဘုရားသခင်ကိုသာ ယုံကြည်စွဲလမ်း အသက်ရှင်ခဲ့ကြတာပါ။

– အေဒီ ၃၈၁ ခုနှစ်မှာ ကျင်းပခဲ့တဲ့ ပထမဦးဆုံး Council of Constantinople အစည်းအဝေးမှာ တက်ရောက်လာတဲ့ အသင်းတော်ခေါင်းဆောင်ပေါင်း (၁၅၀) ဦးတို့က ခြေပြတ်၊ လက်ပြတ်၊ ဒဏ်ရာများနဲ့ ဒုက္ခိတများသာ ဖြစ်‌နေတာကို လေ့လာတွေ့ရှိရပါတယ်။ ပြောချင်တာက ချမ်းသာကြွယ်ဝတဲ့ ခေါင်းဆောင်တစ်ယောက်မှ မရှိခဲ့ပါဘူး။ ဒါကြောင့်အစောပိုင်း ခရစ်ယာန် သမိုင်းလေ့လာရင် ချမ်းသာခြင်း၊ ကြွယ်ဝခြင်း၊ ကျန်းမာခြင်းတရားကို မဟောပြောခဲ့ကြပါဘူး။ ဒါပေမယ့် ချမ်းသာတဲ့ ခရစ်ယာန် မရှိခဲ့တာ မ ဟုတ်ဘူး။ ဆုဝောာင်းခြင်းဖြင့် ကျန်းမာခြင်း မခံစားကြတာ မဟုတ်ပါဘူး။ ဘုရားသခင်ကလုံးဝ ကျန်းမာစေနိုင်တယ်၊ ကောင်းချီးပေးနိုင်တယ် ဆိုတာ ယုံကြည်ခဲ့ကြပေမယ့်လို့ ဒီအရာတွေအတွက်တော့ ဘုရားသခင်ကို ယုံကြည်ခဲ့ကြတာ မဟုတ်ဘူး။ ဒီထက်သာ၍ကောင်းမွန်တဲ့ ထာဝရ အသက်အတွက်သာ ယုံကြည်ခဲ့ကြတာပါ။ ပြောချင်တာက ဘုရားသခင်ကို ကိုးကွယ်ခဲ့ကြခြင်းက ဘယ်အရာပေါ်မှာမှ အခြေမခံဘဲ ဘုရားသခင်၌သာ အခြေခံတဲ့ ယုံကြည်၊ ကိုးကွယ်မှုပါ။

– အဲဒီနောက်ပိုင်း အသင်းတော်က ချမ်းသာပြီး၊ အာဏာတွေ၊ ဂုဏ်တွေများလာတဲ့အခါ အသင်းတော်က တစ်ဖြည်းဖြည်းနဲ့ ပျက်စီးလာခဲ့ပါတယ်။ ၁၆ ရာစုမှာ အသင်းတော် ပြုပြင်ပြောင်းလဲမှုကြီး ဖြစ်ပေါ်ခဲ့ပြီး ယနေ့အချိန်ထိ ဆက်လက်ရပ်တည်နေပါတယ်။ ဒါကြောင့် အသင်းတော်သမိုင်း တစ်လျှောက်မှာ ဆင်းရဲခြင်းက အဓိကပြဿနာ လုံးဝမဖြစ်ခဲ့ပါဘူး။ ချမ်းသာလိုတဲ့ လောဘတွေ၊ အောင်မြင်လိုတဲ့ အတ္တတွေ၊ တည်မြဲလိုတဲ့ အာဏာတွေ တို့ကပဲ ကြီးမားစွာ အသင်းတော်ကို ပျက်စီးစေခဲ့တာပါ။

(၃) မှားယွင်းတဲ့ မျှော်လင့်ချက်(Hope) ဖြစ်ခြင်း

– ဘာဖြစ်လို့ မှားယွင်းတဲ့ မျှော်လင့်ချက် ဖြစ်ရတာလဲ။ အဖြေက မှာယွင်းတဲ့ သတင်းကောင်း (False Gospel) ဖြစ်လို့ပါ။ သမ္မာကျမ်းစာမှာဖော်ပြတဲ့ သတင်းကောင်း (Gospel) တစ်ခုပဲရှိပါတယ်။ ဒီသတင်းကောင်းက သခင်ယေရှု ခရစ်တော် အကြောင်းပါ။ စစ်မှန်တဲ့ သတင်း ကောင်းဆိုတာက ရိုးရိုးလေးပါ သခင်ယေရှုရဲ့ အသေခံခြင်း နှင့် ရှင်ပြန်ထမြောက်ခြင်း ကို ဟောပြော သက်သေခံခြင်းပါ။ ဒီသတင်းကောင်းအားဖြင့် အပြစ်သား ကျွန်တော်တို့အားလုံး ကယ်တင်ခံရခြင်းကို ကြားသိယုံကြည်စေပြီး ထာဝရ အသက်ကို ရရှိခံစားစေပါတယ်။ (၁ကော ၁၅:၁-၅၊ ရောမ ၅:၈၊ ၁၀:၁၇၊ ဧဖက် ၂:၇-၈)

– ရှင်ပေါလုက( ဂလာတိဩဝါဒစာ ၁:၈) ဧဝံဂေလိတရား တစ်ခုတည်းသာရှိကြောင်း ရှင်းလင်းစွာ ဖော်ပြရေးသားထားပါတယ်။ “သို့သော်လည်း သင်တို့အား ငါဟောပြောသော ဧဝံဂေလိတရားမှတပါး အခြားသော ဧဝံဂေလိတရားကို ငါတို့သည် ဟောပြောသော်၎င်း၊ ကောင်းကင်ဘုံမှလာသော ကောင်းကင် တမန်ပြောသော်၎င်း၊ ဟောပြောသောသူသည် ကျိန်တော်မူခြင်းကိုခံစေ။” လို့သတိပေးထားပါတယ်။

– သခင်ယေရှုခရစ်တော်ကို မိမိကယ်တင်ပိုင်ရှင် ဘုရားသခင်အနေဖြင့် ယုံကြည်ကိုးကွယ်ရခြင်း အဓိကအကြောင်းရင်းသည် ခန္ဓာကိုယ်ကျန်းမာ ချမ်းသာဖို့၊ အလုပ်အကိုင်တွေမှာ အောင်မြင်ဖို့မဟုတ်ပါဘူး။ ခရစ်တော်ကို ကိုးကွယ်ရခြင်းမှာ ဘုရားသခင်ရဲ့ ခွင့်လွှတ်ခြင်းခံစားရပြီး အပါယ် ငရဲမီးအိုင်မှ လွတ်မြောက်ကာ ထာဝရအသက် ရဖို့ ဖြစ်ပါတယ်။ ထိုဘုရားသခင်နဲ့ အတူ ထာဝရ ကောင်းကင်ဘုံမှာ စံမြန်းနိုင်ဖို့ရန် မျော်လင့်ခြင်းဖြစ်လို့ လောကအရာနဲ့ သက်ဆိုင်တဲ့ မျှော်လင့်ခြင်း မဟုတ်ပါဘူး။

– ဒါကြောင့် ဒါဝိဒ်မင်းကြီးက ကျွန်တော့်ရဲ့ မျှော်လင့်ခြင်းက ထာဝရဘုရားသာဖြစ်ကြောင်းကို ရှင်းလင်းစွာ ဖော်ပြထားပါတယ်။

“ငါတို့၏ ဝိညာဉ်သည် ထာဝရဘုရားကိုမြော် လင့်လျက်နေ၏။ ထိုဘုရားသည် ငါတို့ကို မစသောသူ ကွယ်ကာသောသူ ဖြစ်တော်မူ၏။ သန့်ရှင်းသောနာမတော်ကို ခိုလှုံသောကြောင့် ငါတို့သည်ထာဝရဘုရား၌ ဝမ်းမြောက်ခြင်း ရှိကြ၏။ အိုထာဝရဘုရား အကျွန်ုပ်တို့သည် ကိုယ် တော်ကိုကိုးစားသည်နှင့်အညီ အကျွန်ုပ်တို့အ ပေါ်မှာ ဂရုဏာတော်သက် ရောက်ပါစေသော။” (Psalms 33 : 20-22)

– ကျွန်တော့်တို့ရဲ့ ခန္ဓာကိုယ်က ဆင်းရဲဒုက္ခများစွာကြုံတွေ့ရခြင်းက ယုံကြည်ခြင်းအားနည်းခြင်းကြောင့် မဟုတ်ပါဘူး။ တစ်ကယ်လို့ ယုံကြည်ခြင်းအားနည်းလို့ ဆင်းရဲဒုက္ခတွေ ကြုံရတယ်ဆိုရင် တမန်တော်တွေ အားလုံးက ယုံ ကြည်ခြင်း အားနည်းတဲ့သူတွေ ဖြစ်ပါလိမ့်မယ်။ လောကမှာ နေထိုင်တဲ့အခါ ဒါတွေအား လုံး မုချကြုံတွေ့ရမှာပါ။ ဘုရားသခင်ကို အားကိုးတဲ့ သူအတွက် ထိုဆင်းရဲဒုက္ခမျိုးစုံနှင့် ပြဿနာပေါင်းစုံကို သည်းခံပြီး ကျော်လွှားဖြတ်ကျော်နိုင်ဖို့ရန် ဘုရားသခင်က ခံနိုင်ရည် ခွန်အားပေးပါတယ်။ ဘုရားသခင်က ခက်ခဲချိန်လည်း အတူပါရှိတဲ့ ဘုရားပါ။

“အသက်ရှင်ခြင်းနှင့်စပ်ဆိုင်သော မြော်လင့်ခြင်း အကြောင်းရှိစေခြင်းငှါ၊ ဖောက်ပြန်ခြင်း၊ ညစ်စွန်းခြင်း၊ ညှိုးနွမ်းခြင်း နှင့်ကင်းစင်သော အမွေတော်ကို ငါတို့သည် ခံရ‌ေစမည်အကြောင်း၊ ယေရှုခရစ်ကို သေခြင်း မှ ထမြောက်စေတော်မူသော အားဖြင့်၊ ကြီးစွာသော ကရုဏာတော်နှင့်အညီ ငါတို့ကိုတဖန် ဖြစ်ဘွားစေတော်မူသော၊ ငါတို့သခင်ယေရှုခရစ်၏ ခမည်းတော် ဘုရားသခင်သည် မင်္ဂလာရှိတော်မူစေသတည်း။ (1 Peter 1:3) လို့ဖော်ပြထားသည့် အတိုင်း ခရစ်ယာန်တွေရဲ့ မျှော်လင့်ခြင်းက မတည်မြဲတဲ့‌စည်းစိမ်ဥစ္စာတွေ မဟုတ်ဘဲ ထာဝရတည်မြဲတဲ့ခရစ်တော်မှာ ရှိတဲ့မျှော်လင့်ချက်ပါ။ဒါကြောင့် ကျန်းမာ၊ချမ်းသာ သတင်းကောင်းပေးတဲ့ မျှော်လင့်ချက်(Hope)က လောကနဲ့ သက်ဆိုင်တဲ့ အရာဖြစ်လို့ ခရစ်ယာန် ယုံကြည်မှုနဲ့ ဆန့်ကျင်တဲ့ ယုံကြည်မှုဖြစ်ပါတယ်။

– လောကီအောင်မြင်မှု၊ ကြွယ်ချမ်းသာစည်းစိမ်တွေက ခရစ်ယာန်ဖြစ်ရင် မလိုအပ်ဘူးလို့ဆိုလိုတာ မဟုတ်ပါဘူး။ ခရစ်ယာန်တွေလည်း ချမ်းသာလို့ရသလို၊ ခရစ်ယာန် မဟုတ်လည်း လူတိုင်း ချမ်းသာလို့ ရပါတယ်။ ခရစ်တော်ကို ယုံကြည်မှ မဟုတ်ပါဘူး။ အောင်မြင်မှုတွေ၊ ချမ်းသာမှုတွေက ခရစ်တော် မပါလည်း ဖြစ်ပါတယ်။ ဥပမာ ။ ။ ဆရာလင်းသိုက်ညွှန့်၊ ဖြိုးဖြိုး နဲ့ ဒီးဒီတို့ အများကြီးပါ။ အောင်မြင်ခြင်း‌တွေ၊ ချမ်းသာနည်းတွေ သင်တန်းပေးသင်ပေးနေကြတာ ပုံလို့ဗျာ … ခရစ်တော် မလိုပါဘူး။ ဒါပေမယ့် သူတို့မပေးနိုင်တဲ့ ကယ်တင်ခြင်းက ခရစ်တော်၌သာ ရရှိ ခံစားနိုင်ပါတယ်။

– ဘုရားရဲ့အကြီးမားဆုံး ကောင်းချီးမင်္ဂလာက ဘုရားကိုယ်တိုင် လူသားတွေကို ပေးထားခဲ့တဲ့ သားတော် ခရစ်တော်ကို ရရှိခြင်း ဖြစ်ပါတယ်။ ထိုဘုရားသခင်နဲ့ သာ၍နီးစေတဲ့ အရာ၊ သာ၍ တိုးပြီး သိစေတဲ့ အရာအား လုံးက ကောင်းချီးမင်္ဂလာနဲ့ ဆက်ဆိုင်တဲ့ အရာတွေပါ။

– ဘုရားသခင်နဲ့ ပိုပြီးနီးစေတဲ့ အရာက ကျန်းမာခြင်းကြောင့် ဖြစ်နိုင်သလို၊ ဖျားနာခြင်းကြောင့် လည်း ဖြစ်နိုင်ပါတယ်။ ချမ်းသာခြင်းကြောင့် ဖြစ်နိုင်သလို ဆင်းရဲခြင်း၊ ကြုံနေရတဲ့ဒုက္ခတွေကြောင့်လည်း ဖြစ်နိုင်ပါတယ်။ မကျန်းမာခြင်း ၊ ဆင်းရဲခြင်း ဖြစ်သည့်တိုင်အောင် ကောင်းချီး မင်္ဂလာနဲ့ ဆက်ဆိုင်တဲ့အရာ ဖြစ်တယ်ဆိုတဲ့ အသိနဲ့ ဆုတောင်း ခွန်အားယူ ရှေ့ဆက်စေချင်ပါတယ်။ သခင်ခရစ်တော်ကို ရရှိခြင်းကိုက အကြီးမားဆုံး စစ်မှန်တဲ့ ဘုရားသခင်ရဲ့ ကောင်းချီးမင်္ဂလာ ခံစားရတဲ့ သားသမီးတွေဖြစ်တယ်ဆိုတဲ့ အသိတရားနဲ့ အထက်အရာကို စွဲလမ်းပြီး ကျေးဇူးတော် ချီးမွမ်းနိုင်ဖို့ လိုတာပါ။

– ဒီနေ့ ကြုံနေရတဲ့ ကိုဗစ်‌ရောဂါ (COVID-19) ကနေ ယုံကြည်ခြင်း စာမေးပွဲစစ်လာတဲ့အခါ လူကြိုက်များနေတဲ့ကျန်းမာ၊ ချမ်းသာ သတင်းကောင်း ကတော့ မြင်မကောင်း၊ ကြားမကောင်း စာမေးပွဲကျ နေတာ အားလုံး အသိပဲဖြစ်ပါတယ်။ ဒီလိုကပ်ရောဂါတွေကြားမှာလည်း စစ်မှန်တဲ့ သမ္မာတရားကိုသိဖို့ အခွင့်ပေးတဲ့ ဘုရားသခင် သာ၍ဘုန်းကြီးပါစေ။ ဘုရားသခင်ရဲ့ နာမတော်ကိုအသုံးပြုပြီး ကိုယ်လိုချင်တဲ့ အရာတွေ၊ ဖြစ်ချင်တာတွေကို အမိန့်ပေး၊ သိမ်းပိုက်၊ ဝန်ခံဖို့ မဟုတ်ပါဘူး။ အလိုတော်ကို ရှေးဦးစွာရှာတတ်တဲ့ ယုံကြည်သူဖြစ်ဖို့ လိုပါတယ်။ ကျမ်းစာက ‌ယောဘလို ချမ်းသာတဲ့အခါ၊ ဆင်းရဲတဲ့အခါ၊ အောင်မြင်တဲ့အခါ ၊ ကျရှုံးတဲ့အခါ ဘုရားသခင်ကို ယုံကြည်ခြင်း မပြောင်းလည်းသလို ကျွန်တော်တို့လည်း အရာအရာမှာ လုံလောက်တဲ့ ကျေးဇူးတော်၊ ဂရုဏာတော်ကို နေ့ရက်စဉ်တိုင်း ခံစားရတယ် ဆိုတဲ့ ယုံကြည်မှုဖြင့် ဘုရားသခင်နဲ့အတူ ရှေ့ဆက်ဖို့လိုအပ်ပါတယ်။

– ဘုရားသခင်က ကိုဗစ်ရောဂါကြောင့် မကျဆုံးသလို ဘယ်တော့မှလည်း ကျဆုံးမှာ မဟုတ်ပါဘူး။ ဒါပေမယ့် လွဲမှားတဲ့ ဩဝါဒတွေ၊ သွန်သင်သူ၊ ဟောပြောသူကတော့ သမိုင်းမှာ ကျဆုံးခဲ့ကြသလို ဆက်လက် ကျဆုံးနေဦးမှာပါ။ မတည်မြဲတဲ့ ကျဆုံးခြင်းဘက်က ရပ်တည်ကြမှာလား။ ဘယ်တော့မှ မကျဆုံးတဲ့ ဘုရားသခင်နဲ့ သူ့နှုတ်တော်ထွက် စကားဘက် ရပ်တည်ကြမှာလား။ ရွေးချင်ရမယ့်သူက သင်နဲ့ ကျွန်တော်ပါ။ စစ်မှန်တဲ့ သတင်ကောင်းသာ ဟောပြောဖို့လိုနေတာပါ။ ဘုရားသခင်ကို ဘုရားသခင်ဖြစ်သည့် အတိုင်းကို ယုံကြည်လက်ခံဖို့ အချိန်တန်ပါပြီ။ မြန်မာပြည်က ဘုရားသခင်ပေးတဲ့ ဒီသင်ခန်းစာမှ “ကျန်းမာ၊ ချမ်းသာ သတင်းကောင်း နိဂုံးချုပ်” ဖြစ်ပါစေလို့ ဆုတောင်းပါတယ်။ နားရှိသောသူများ ကြားရပါစေ။

– မြန်မာပြည် ကျန်းမာပါစေ

– မေတ္တာဖြင့်

– ရှိုင်းကိုကိုလင်း(SLT)

  

ကိုးကားထာသော စာပေအရင်းအမြစ်များ

– The Disease of the Health and Wealth Gospel by Gorden D. Fee

– Knowing God by J I Packer

– ESV Study Bible

– Blessed mean by Vaneetha Rendall Risner

– Etymology Dictionary

– The NAS New Testament Greek Lexicon

– ဆရာလင်းထွန်း ရေးသားသည့် ကျန်းမာ၊ ချမ်းသာ ဒေသနာမှ

– The Laws of Prosperity by Kenneth Copeland

Credit:  Thylogos.org

Comments

Popular posts from this blog

သိပၸံ ႏွင့္ ဓမၼ​ဒႆနိက (မိတ္ဆက္)

#ထင္ရွားစြာဆုံးမျပစ္တင္ျခင္း

ခရစ်ယာန်သမိုင်းမှ အသုံးပြုခဲ့တဲ့ ငါးသင်္ကေတ